quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Tizenhatmilliós nyereséget hozott Jovány Gyulának a tavalyi év

2021. június 26.

Hasít a Jovány Busz Kft., 2017-hez képest megduplázta nettó árbevételét. A 2021-es év pedig sikeresebb jobb lehet az önkormányzati szerződésnek köszönhetően.

Mint korábban már megírtuk, az elmúlt időszakban elérhetővé váltak a vállalkozások 2020-as üzleti teljesítményéről szóló beszámolók. A nyilvános cégadatokban utánanéztünk, milyen évet zártak városunk, Hódmezővásárhely legismertebb vállalkozásai, vállalkozói, melyek és akik nemcsak munkát adnak a helyieknek, de a város adóbevételéhez is hozzájárulnak. Miután a világgazdaságot és a magyar gazdaságot is alaposan földhöz vágta az elmúlt egy esztendőben a koronavírus-járvány, fontos és izgalmas kérdés: ki hogyan tudott megküzdeni a nehézségekkel, ki milyen helyzetben jött és jön ki a válságból, kire hogyan számíthat majd Vásárhely munkaerőpiaca, közössége, gazdasága.

A hódmezővásárhelyi helyi buszközlekedést is lebonyolító Jovány Gyula vállalkozása, a Jovány Busz Kft. az utóbbi bő fél évben igen sokat szerepelt a helyi sajtóban. A társaságban Jovány a többségi tulajdonos, és ügyvezetőként is működik. A nyilvános cégadatbázisok tanúsága szerint a cég tavaly 33,3 millió forintos nettó árbevételt produkált, s közel 16 millió forintos adózott eredményt, nyereséget tudott felmutatni. A Jovány-cég láthatóan fejlődő pályára állt, érdemben tudott előrelépni, nettó árbevétele a 2017-es bázishoz (16,3 millió forint) viszonyítva megduplázódott, nyeresége (ami négy éve 4 millió forintra rúgott) pedig több mint négyszeresére hízott.

Lapunkban többször olvashattak a vásárhelyi buszközlekedéssel kapcsolatos különös, sokszor botrányos ügyekről. Márki-Zay Péter polgármester a tavalyi év utolsó hónapjában hirdette ki veszélyhelyzeti döntését, s az önkormányzat nevében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést az egyébként Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére 2021. márciustól két évre. A Jovány-féle szolgáltatás az utolsó hírek szerint évi 96 millió forintjába kerül a városnak – ami azt jelenti, hogy a vállalkozónak várhatóan megint „szintet sikerül lépnie” a nettó árbevétel tekintetében.

Amikor márciusban elindultak a Jovány-buszok, három napot (illetve két figyelmeztetést és büntetést) követően a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal három hónapos felfüggesztéssel sújtotta a vállalkozást, mert „közforgalmú személyszállításra alkalmas” minősítés nélküli járművekkel szállított utasokat Vásárhelyen. A szolgáltatást június 5-én indították újra – ahogy arról számos cikkben beszámoltunk, gyér érdeklődés mellett, gyakorlatilag üresen körözgetnek a buszaik a városban. A kormányhivatal legutóbbi tájékoztatása szerint Jovány a márciusban kapott 200 ezer forint bírságot – amit közösségi adakozásból gyűjtött össze Márki-Zay és alpolgármestere, Berényi Károly bábáskodása mellett – az újraindulásig nem fizette ki. A vállalkozótól megkérdeztük, miért nem rendezte a büntetést, illetve mi lett a 200 ezer forintos „lakossági felajánlás” sorsa, ám kérdéseinkre nem válaszolt; mint ahogy soha korábban sem reagált megkereséseinkre.

Fotó: Facebook/Márki-Zay Péter