Lekésett egy járatot? Tíz perc múlva jön a következő!

Magára a tram-train beruházásra pedig már csak két évet kell várni…
Szinte a budapesti metrójáratok sűrűségével fogják váltani egymást a reggeli csúcsban a Vásárhely- Szeged között ingázó tram-train villamosvasúti kocsik. A vasúti munkálatok kivitelezését hamarosan kezdik, melynek egy fontos részeként megújul a Szeged- Békéscsaba közötti vasúti pálya is.

A közművek kiváltása már javában zajlik a városban, és ezt követően, várhatóan a hónap közepén a villamosvasúti munkálatok is megindulhatnak. Ennek keretében nagyrészt egy vágányú hálózat épül, ám a Népkert Vasútállomásnál, az Andrássy úton, és a Hódmezővásárhely Vasútállomásnál már két vágány létesül, hiszen a szerelvények itt tudják majd elkerülni egymást.
Az elkerülő út átadását követően, azaz nem sokkal március 29-e után le fogják zárni a teljes vasúti pályát és a Swietelski meg fogja kezdeni a Vásárhely-Szeged közötti vasút felújítását – ez a Szabadka és Békéscsaba közötti vasút teljes felújítását jelenti
– ezt már egy lakossági fórumon jelentette be Lázár János, országgyűlési képviselő.
A beruházásról portálunk egyébként még sok más, érdekes információt megtudott: például, hogy nyolc darab tram-train kocsi ingázik majd Szeged és Hódmezővásárhely között. Az úgynevezett Citylink hybrid szerelvényeken összesen 202-en tudnak utazni, ebből ülve 91 fő, valamint megtalálható rajtuk 4 darab mozgássérült férőhely, és 107 darab állóhely. A járműveket úgy alakították ki, hogy kerékpár szállításra is alkalmasak lesznek. A nagyvasúti munkálatoknak köszönhetően végsebességük akár 100 km/h-t is elérheti majd.

A járatok megtervezésekor a szakemberek figyelembe vették a különböző napszakokat, így például a reggeli csúcsidőszakban Szeged felé 10 percenként lesz lehetőségünk elcsípni egy- egy villamosvasúti kocsit. Napközben 30 percenkénti váltásban közlekednek, a délutáni csúcsban pedig 20 percenként. Késő este és hétvégén pedig 30 percet kell várnunk egy újabb szerelvényre, ha esetleg az orrunk előtt ment el egy másik. A két végállomás között mindössze 42 percet kell utaznunk, Szeged és Vásárhely belvárosa pedig 32 percnyire lesz a tram-trainnel. De a hagyományos személyvonaton közlekedőknek is jó hír, hogy a korszerűsítésnek köszönhetően Szeged és Békéscsaba között a menetidő előre láthatóan 7 perccel csökken.