A kapubejárójukból nem engednek

Gáspár Sándor képviselő, Farkas Éva Erzsébet polgármester és Czirbus Gábor alpolgármester
A makói 8-as körzetben, vagyis Gáspár Sándor települési képviselő választókerületében tartottak csütörtök este lakossági fórumot, melynek a Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium adott otthont. Elsőként Farkas Éva Erzsébet polgármester számolt be az egész várost érintő fejlesztésekről, majd a szűkebb városrész beruházásai következtek. A Hagymatikum 9,5 milliárdos bővítése után a második legjelentősebb fejlesztés ebben a körzetben a Hódmezővásárhelyt Makóval összekötő kerékpárút makói belterületi szakaszának a megépítése. A teljes projekt költsége 1,2 milliárd forint, s ebből a Maros-parti városra 400 millió jut.
A kerékpárút kivitelezőjének képviselője, Hegyesi István
Közbeszerzési eljárás során a Délút Építő és Bányászati Kft. nyerte el a kerékpárút megépítését. – A munkaterületet már átvettük és hamarosan indulhat is a munka, a beruházás befejezési határideje október 31-e – mondta el a csütörtöki fórumon Hegyesi István, a cég út-, mély- és magasépítéssel foglalkozó műszaki igazgatója. Ahogy Maroslele felől Makóra ér a kerékpárút az Ardics, Czuczor, Almási és végül a Szép utcán megy keresztül, s itt csatlakozik a már meglévő városi hálózathoz.
Szűcs Sándor (áll) ragaszkodik az általa épített kapubejárójához
Miután a kivitelező ismertette a beruházást, többen is szót kértek. – A Czuczor utcán lakom és ott van az üzletem is, korábban magam építettem egy 25 centi vastagon megerősített kapubejárót, amit nem engedek elbontani a kerékpárút érdekében, emellett fákat, növényeket is telepítettem, s azokat is ki fogják vágni – fejtette ki Szűcs Sándor. A férfi szerint az utca másik oldalára kellett volna tervezni a kerékpárutat, mert ott ennyi probléma nem merült volna fel. Ráadásul az ő részükön nyitott csatorna is van, amit le kell fedni az új út miatt, hiszen az árokra lógna rá az egy része. – A tervező szigorúan betartotta a jogszabályi előírásokat, miközben készítette a leendő kerékpárút nyomvonalát, úgy vélem, néhány dologban lehet egy kicsit változtatni, ezért azt javaslom, hogy egyéni egyeztetésre kerüljön sor közte, köztünk és az érintett lakók között – válaszolta Hegyesi István. Ezt a külön megbeszélési lehetőséget Farkas Éva Erzsébet polgármester és Gáspár Sándor települési képviselő is támogatta.
A tervezett mellett a már meglévő kerékpárutak is témái lettek a csütörtöki fórumnak. Így például a Szép utcán lévő, mert ott, ahol a kisebb utcák csatlakoznak rá, nagy a balesetveszély, mert az autósok nem látják a kerekezőket. – Képviselői alapom terhére ezekbe a veszélyes kereszteződésekbe tükröket szerelnek fel, így ez a gond megszűnik – mondta Gáspár Sándor. A jelenlévők örömmel fogadták, hogy az idén újabb járdaszakaszok újulhatnak meg az Orgona, az Ibolya, a Hargita és a Szentháromság utcában, valamint a Juhász Gyula téren. Az utóbbinál elhangzott, hogy az ott lévő és egyre rosszabb állapotba került egykori pártházzal is kezdene kellene valamit. – Az ügy érdekében az első fontos lépést megtettük, ugyanis államiból önkormányzati tulajdonba került az épület, így most már hozzá tudunk nyúlni, a tervünk, hogy értékesítjük, de addig is a gondját viseljük – válaszolta Farkas Éva Erzsébet városvezető.
Munkatársunktól. K.