Történelemverseny az Emlékpontban

Két feladat volt megadva a diákoknak. Az elsőben az 1956-hoz vezető utat, okokat, a Rákosi-korszak törvénytelenségeit kellett bemutatniuk. A második, szabadon választható feladatkörben három témakör közül lehetett választani: a személyi kultusz megjelenése Magyarországon, vagy, hogy hogyan viszonyult a világ 1956-hoz. Emellett egy kicsit személyesebb téma is szerepelt a lehetőségek között, ahol kisfilmben kellett bemutatni vagy egy olyan embert, aki átélte Vásárhelyen a forradalmat, vagy olyat, aki csak tanult róla. – mondta el Nagy Gyöngyi, az Emlékpont történésze.

A zsűri tagjai: Rapcsák Katalin, Zeman Ferenc, Miklós Péter
Négy csapat jelentkezett, a diákok a Németh László Gimnáziumból, a Bethlen Gábor Református Gimnáziumból és az Eötvös József Szakközépiskolából érkeztek. A verseny végén mindegyik csapat könyvjutalmakban részesül.

Bíró Ivett
Bíró Ivett a Németh László Gimnázium 9. A. osztályos tanulója elmondta, barátaihoz hasonlóan ő is nagyon szereti a történelmet és ezért gondolták úgy, hogy közösen vesznek részt a megmérettetésen. Az általuk választott feladat az 1956 és a világ című témakör. Mint megtudtuk, azért döntöttek mellette, mert érdekelte őket, hogy mi zajlott le ekkor külföldön, hogyan viszonyultak Magyarországhoz ebben az időszakban. Történelem tanáruk mellett Huzián Péter készítette fel őket.

Gregus Anna
Gregus Anna az Eötvös József tanára elmondta, ők az 1956 és a nagyvilág témakört választották. Megtudtuk, hogy a csapat három hetet készült és Czili Réka volt a másik felkészítő tanár.
Gregus Anna még hozzátette, a gyerekek ennek a versenynek köszönhetően közelebb kerültek 1956-hoz, a képanyag feldolgozásával már arcot is tudnak kötni a nevekhez, így sokkal többet mond nekik, hogy például ki is volt Nagy Imre.