quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Egyszerűsödik a mobilfizetés az OTP felületein

2020. június 29.

A fejlesztéssel a kártyaadatok megadása nélkül hajthatók végre a tranzakciók, amelyek eredményéről azonnal visszajelzést küld a rendszer. A megoldás első körben online, a SimplePay felületeken válik elérhetővé.

Csányi Péter közölte: nyitottak más pénzintézetek megkeresésére, így akár más internetbanki felületen is elérhető lehet a fejlesztésük. A terveik szerint ez a megoldás a jövőben külön alkalmazásban is elérhetővé válik.

Banktól független terjedhet a fejlesztés

Hangsúlyozta, hogy az OTP digitális stratégiája szerint banktól független szolgáltatásként tud terjedni a piacon a fejlesztés. A jelenlegi 20-25 százalékos lakossági készpénzmentes (elektronikus) fizetési tranzakciók aránya 10 év alatt várhatóan 50 százalék körülire nőhet, amihez az új fizetési megoldás is hozzájárul az ügyvezető szerint.

Elmondta, hogy adataik alapján a járványhelyzet kezdete óta harmadával több online tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek, és több mint 15 százalékkal nőtt a digitális átutalások száma. Másfélszer annyian használják jelenleg az OTP SmartBank mobilalkalmazását, mint egy éve ilyenkor. A tavaly nyár vége óta elérhető QR-kódos csekkbefizetéses tranzakciók száma pedig megnégyszereződött az elmúlt pár hónapban, az online banki szolgáltatásokat a 65 év felettiek is egyre szívesebben használják – sorolta.

Lépésre késztette a szektort a vírusjárvány

Megjegyezte, hogy a koronavírus-járvány az elektronikus ügyintézésben lépéskényszerbe hozta a teljes magyar pénzintézeti szektort. A korábban már megvalósított fejlesztéseikkel gyorsan tudtak alkalmazkodni az új helyzethez, a megkezdett fejlesztéseket pedig folytatták.

A bank két legfontosabb fejlesztésének- a SimplePay bankfüggetlen online fizetési alkalmazásnak, és Simple by OTP mobilalkalmazásnak  – döntő szerepe van az online fizetés magyarországi elterjesztésében – mondta Csányi Péter.

Közölte: 2020 első fél évében a Simple by OTP alkalmazáson keresztüli tranzakciók összege közel 10 milliárd forintot ért el, a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül pedig 2019 első fél évéhez képest közel kétszer annyi, mintegy 238 milliárd forintos bevételt értek el a magyarországi kereskedők. Minden ötödik magyar mobiltelefon felhasználónak telepítve van Simplepay alkalmazása.

Egyre népszerűbb az alkalmazás

Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezetője elmondta: az OTP Bank 2013-ban alapította az OTP Mobilt, a csoport fintech cégét. A SimplePay-ben több mint 6 millió érintésmentes tranzakciót kezeltek tavaly, a teljes forgalom 300 százalékkal nőtt. A Simple alkalmazásnak már 1,25 millió regisztrált felhasználója van, a tavalyi év első fél évéhez képest az applikáció új regisztrációinak száma duplájára nőtt, a tranzakciók száma 22 százalékkal bővült. Az elmúlt három hónapban a korlátozások miatt az alkalmazásban indított parkolási, jegyvásárlási tranzakciók nullára estek, miközben voltak szolgáltatások, amelyek a helyzet nyertesei lettek, ezek közé sorolta a csekkbefizetést, vagy az étel házhozszállítást, ami kiemelkedően nőtt áprilisban is.

Elmondta, hogy megsokszorozódott a SimplePayhez csatlakozott kereskedők száma, a teljes időszakban a korlátozások fennállásáig több mint 500-al nőtt, így már kilencezer kereskedőt szolgál ki a rendszer. A most bevezetett új fizetési megoldással megjelenik a QR kód, amivel utalási felületre érkezik a vevő, aki be is fejezheti a fizetést. A meglévő, partnerszerződéssel rendelkező kereskedőket az év végéig hívják meg a minimális fejlesztést igénylő új rendszer használatára. Az alkalmazásban a terveik szerint a biztosításokat is elérhetővé teszik, ennek első lépése egy assistance jellegű utasbiztosítás lesz a közeljövőben Benyó Péter közlése szerint.

forrás hirado.hu