Bírta a terhelést a Kopáncsi Körhíd! VIDEÓ!

Már távolról látható, ahogy a magasba emelkedik Kopáncsnál a körhíd. Az Északi elkerülő egyik legfontosabb csomópontján magas kamionforgalom lesz várható, ugyanis a városba a március 29-i átadás után, csak azok hajthatnak be a nagy járművekkel, akiknek a városban van dolga. A többieknek a 13 km hosszú körgyűrűre felhajtva kell az úti céljuk felé továbbhaladni.
Az elemnek, így nem csak az a dolga, hogy impozáns látványként szolgáljon a Szegedről érkezők, valamint a Szeged felé haladók számára, komoly súlyokkal is meg kell birkóznia. A teszteléshez, éppen ezért hat darab, egyenként 40 tonnás súllyal megpakolt kamionnal hajtottak rá a körhídra. A járművek ezek után, minden támaszközben megálltak, hogy a szakemberek el tudják végezni a szükséges méréseket.
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője elmondta: a befejező munkálatok zajlanak a hódmezővásárhelyi elkerülőnél és a különleges műtárgyaknál a használatba vétel előtt előírhatja a hatóság a próbaterhelés elvégzését.
„A mai napon egy statikus próbaterhelés történik, holnap pedig egy dinamikus terhelés következik. Akkor, ugyanezek az autók, ugyanezzel a súllyal hajtanak majd végig különböző sebességgel a körhídon” – tájékoztatott Kiss Boglárka.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő tájékoztatott: a kormány egy nagy útfejlesztési programot folytat jelen pillanatban, amelynek az a célja, hogy kiterelje a kettes sorszámú utak forgalmát a lakott területekről.
„A 47-es és 45-ös főút miatt Hódmezővásárhelyen, mintegy 20 ezer jármű halad keresztül. A város 20 éve küzdött azért, hogy a forgalmat elterelje az állam – aki az út kezelője – a vásárhelyi belterületekről. Március 29-én ez a több mint 12 km-es elkerülő szakasz átadásra kerül, aminek a kezdőpontjában, egy kiemelt műtárgyon vagyunk most. 3000 milliárdos útépítési és felújítási program zajlik jelenleg Magyarországon, amelynek fontos célpontja a Dél-Alföldi régió” – mondta Lázár János. Hozzátette: a 2020-as évek elejére szeretnék elérni, hogy Szeged és Debrecen 4 sávos úttal legyen összekötve, valamint zajlik Békéscsaba M5-ös autópályával való összekötése is. Kiemelte, hogy 2022-re a közútfejlesztési programok befejezése után, Magyarország lesz a legversenyképesebb országa a régiónak.
Hegedűs Zoltán, polgármesteri jogkörrel megbízott alpolgármester elmondta, hogy minden hódmezővásárhelyi nagy várakozással tekint a mérések eredményére.
„Bízunk benne, hogy a kivitelezők tökéletes munkát végeztek és március 29-én át fogjuk tudni adni a forgalomnak az elkerülő utat. Ez által Hódmezővásárhely belvárosa élhetőbb lesz és mindenki számára kellemesebb környezetet biztosít majd a várost elkerülő körgyűrű” – fogalmazott Hegedűs.
A kamionok ezek után felhajtottak a körhídra, ami szemmel láthatóan bírta a terhelést. A Rádió 7- tudósítói, már végigmentek korábban a hamarosan elkészülő elkerülőn. Az arról készült élménybeszámolónkat ide kattintva tekinthetik meg.
n.j.