quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Bírta a terhelést a Kopáncsi Körhíd! VIDEÓ!

2018. február 09.


Már távolról látható, ahogy a magasba emelkedik Kopáncsnál a körhíd. Az Északi elkerülő egyik legfontosabb csomópontján magas kamionforgalom lesz várható, ugyanis a városba a március 29-i átadás után, csak azok hajthatnak be a nagy járművekkel, akiknek a városban van dolga. A többieknek a 13 km hosszú körgyűrűre felhajtva kell az úti céljuk felé továbbhaladni.

Az elemnek, így nem csak az a dolga, hogy impozáns látványként szolgáljon a Szegedről érkezők, valamint a Szeged felé haladók számára, komoly súlyokkal is meg kell birkóznia. A teszteléshez, éppen ezért hat darab, egyenként 40 tonnás súllyal megpakolt kamionnal hajtottak rá a körhídra. A járművek ezek után, minden támaszközben megálltak, hogy a szakemberek el tudják végezni a szükséges méréseket.

Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője elmondta: a befejező munkálatok zajlanak a hódmezővásárhelyi elkerülőnél és a különleges műtárgyaknál a használatba vétel előtt előírhatja a hatóság a próbaterhelés elvégzését.

„A mai napon egy statikus próbaterhelés történik, holnap pedig egy dinamikus terhelés következik. Akkor, ugyanezek az autók, ugyanezzel a súllyal hajtanak majd végig különböző sebességgel a körhídon” – tájékoztatott Kiss Boglárka.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő tájékoztatott: a kormány egy nagy útfejlesztési programot folytat jelen pillanatban, amelynek az a célja, hogy kiterelje a kettes sorszámú utak forgalmát a lakott területekről.

„A 47-es és 45-ös főút miatt Hódmezővásárhelyen, mintegy 20 ezer jármű halad keresztül. A város 20 éve küzdött azért, hogy a forgalmat elterelje az állam – aki az út kezelője – a vásárhelyi belterületekről. Március 29-én ez a több mint 12 km-es elkerülő szakasz átadásra kerül, aminek a kezdőpontjában, egy kiemelt műtárgyon vagyunk most. 3000 milliárdos útépítési és felújítási program zajlik jelenleg Magyarországon, amelynek fontos célpontja a Dél-Alföldi régió” – mondta Lázár János. Hozzátette: a 2020-as évek elejére szeretnék elérni, hogy Szeged és Debrecen 4 sávos úttal legyen összekötve, valamint zajlik Békéscsaba M5-ös autópályával való összekötése is. Kiemelte, hogy 2022-re a közútfejlesztési programok befejezése után, Magyarország lesz a legversenyképesebb országa a régiónak.

Hegedűs Zoltán, polgármesteri jogkörrel megbízott alpolgármester elmondta, hogy minden hódmezővásárhelyi nagy várakozással tekint a mérések eredményére.

„Bízunk benne, hogy a kivitelezők tökéletes munkát végeztek és március 29-én át fogjuk tudni adni a forgalomnak az elkerülő utat. Ez által Hódmezővásárhely belvárosa élhetőbb lesz és mindenki számára kellemesebb környezetet biztosít majd a várost elkerülő körgyűrű” – fogalmazott Hegedűs.

A kamionok ezek után felhajtottak a körhídra, ami szemmel láthatóan bírta a terhelést. A Rádió 7- tudósítói, már végigmentek korábban a hamarosan elkészülő elkerülőn. Az arról készült élménybeszámolónkat ide kattintva tekinthetik meg.

n.j.