Szabad a járás az északi elkerülőn – sok fotóval!

Ma reggel megnyitották a Vásárhelyt észak felől elkerülő utat a forgalom előtt – a 38,5 milliárd forintos beruházás mintegy 15-20 ezer jármű forgalmától mentesíti a várost.
A hivatalos átadásra május 31-ig kerül sor, az út azonban használható, minden szükséges engedély rendelkezésre áll – adott tájékoztatást az eseményen Lázár János országgyűlési képviselő, aki azt is hozzáfűzte: még tereprendezési munkálatok vannak hátra.
1994 óta volt ez már vágya a vásárhelyieknek, 2016-ban javaslatomra a miniszterelnök terjesztette elő a kormány ülésén ennek a beruházásnak az elrendelését. Csúcs időszakban akár 20 ezer jármű is terhelte Vásárhelyt, különösképpen a Jokai utcát, Kaszap utcát, az Andrássy és a Kutasi utakat. Ezzel jelentős életminőség javulás fog beállni az itt lakók életében.
– emelte ki a miniszter, aki egy megdöbbentő ténnyel is szolgált: a legutóbbi felmérések szerint Hódmezővásárhelyen a térségi és az országos átlagnál magasabb a tüdőbetegek száma, amelyhez valószínűleg a levegő szennyezettsége is hozzájárult. Lázár János azt is hozzátette: a város tehermentesítésén kívül gyorsabb és biztonságosabb közlekedést biztosít az ingázók számára.
Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett: az elkerülő úton kívül a korábbi években is számos kiemelt fejlesztés történt: Szeged és Békéscsaba között három szakaszban szinte a teljes útszakasz megújult, Székkutas és Csorvás kivételével ezen az útszakaszon az összes település elkerülésével lehet végig közlekedni. Sőt, további projektek is folyamatban vannak, ilyen például a Nagylakot elkerülő út, a tervek szerint ez is elkészül év végére, vagy a tram-train beruházás.
Lázár János zárásként hangsúlyozta: a térség további fejlesztése érekében komoly tervek vannak, például a Szeged- Debrecen közötti főút négysávosítása, kiemelten fontos Békéscsaba és Kecskemét összekötése az M5-ös autópálya okán, és egy észak- déli korridor megvalósítása – Kassa- Miskolc- Debrecen- Békéscsaba- Szeged vonalon a teher- és személyforgalom biztosítása és garantálása.