quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Autó- és motorkülönlegességek a veterán járműtalálkozón – galéria

2018. május 26.

Leginkább motorkerékpárokat, de néhány különleges autót is megcsodálhattak azok, akik ma délután az Emlékpont környékén jártak. Itt rendezte ugyanis veterán jármű találkozóját a Hódmezővásárhelyi Veterán Baráti Kör. Még díjakat is osztogattak.

– Hát ennyiféle régi motor még nem láttam, nekem leginkább az tetszik, melyen géppuska is van – mondta Gál Ferike, aki édesanyjával sétált az Emlékpontnál. A kisfiúnak persze az a fekete BMW is felettébb tetszett, melyhez hasonló autót még nem is látott. És rácsodálkozott az Audi négy karikáját az orrán viselő DKW juniorra is.

– Ilyen volt az első autónk – mutatott egy 1200-as Zsigulira a közelben lakó Marton Tibor – még Bulgáriában is jártunk vele. Béke poraira, mert már vagy 20 éve eladtuk. Sokat fogyasztott és jóval kényelmetlenebb volt, mint az utána követező Opelem – tette hozzá.

A Hódmezővásárhelyi Veterán Baráti Kör és az Emlékpont szervezte találkozó egyik különlegessége egy orosházi padlásról került elő. Ezt már a 1938-ban készült Ardia motorkerékpár tulajdonosa, Albert János árulta el. Most emellett egy D Csepelt is hozott magával.

Autó- és motorkülönlegességek a veterán járműtalálkozón - galéria 4

– 1963 óta motorozok, 1967 óta van jogsim. Édesapámnak volt egy munkás Csepelje, majd 1974-ben kőművesként dolgoztunk egy orosházi házon, s a padlástérben megpillantottam ennek a motornak kormányát. Épp csak a kormánya vége lógott ki a szakmából. 99 százalékig megvolt mindene, csak nem ment, mert nem volt benne akkumulátor. 300 forintért vettem meg, ez akkor egy vagy két napi bérem volt – mondta. Hozzátette, a 125 köbcentis járművet végül szakember újította fel.

– 15 éves korom óta van csehszlovák gyártmányú Velorexem, most 64 vagyok. Az elsőt édesapámtól örököltem, de nem vezethettem, mert motorkerékpár jogosítvány kellett hozzá, az meg nekem nem volt. Ezért elcseréltem egy 50 köbcenti Jawa Pionyrra, ami a mai napig megvan. Amint lehetősége lett rá, ismét vettem egyet, igaz ez darabokból lett összerakva. Egy 350 köbcentis Jawa gyár által gyártott speciális Velorex motor hajtja, s érdekessége, hogy néhány darabját Brazíliából kellett megrendelni. A gyár közölte, hogy nem teljesen pontos méretekkel küldik a megrendelt részeket, mert a présgépek, amivel előállítják azt, a sok használattól már meglehetősen kopottak. 8-9 literes a fogyasztása – mondta Bujáki Imre. Aki hozzátette családi hagyományt folytat, otthon közel 40 veterán járműve van.

Autó- és motorkülönlegességek a veterán járműtalálkozón - galéria 2

– Ebből a Jensen-Healey autóból összesen 10 ezer 503 darabot gyártottak Angliában 1972-76 között, elsősorban az Egyesült Államokba és Új-Zélandra és Ausztráliába szállították ezt a kabriót, s a gyár csődbe is ment – mutatta a különleges fehér sportautót Lantos Sándor. Csak néhány kocsi maradt Európában. Ezt az autót 2014-ben Olaszországban vettem. Oda az USÁ-ból hozták az olaszok, s a kocsi nagyon rossz állapotban volt. Nagyon sokat kellett rajta dolgozni, mire ilyen lett.

A régi járművek mellett akadt modern is, igaz tulajdonosa, az egyik héjjahalmi tanyában élő Kardos Józsefet – akit Ágyúgolyóként ismernek a motorosok – ugyanúgy érdeklik a régi motorok, mint az újak. Ő egy modern 1400 köbcentis Suzukin érkezett. A legjobban a felfegyverzett szovjet oldalkocsis motorkerékpár tetszett neki.

Autó- és motorkülönlegességek a veterán járműtalálkozón - galéria 3

– Az előző héten Makón, a jöbő héten pedig Mindszentre megyünk, ezért erre a hétvégére szerveztük ezt a találkozót. De mert későn kapcsoltunk a városi gyermeknapról lemaradtunk, így maradt ez a mai nap – mondta Szabó Sándor szervező, Hódmezővásárhelyi Veterán Baráti Kör tagja. A találkozóra a környékbeli településekről érkeztek résztvevők, Szegedről, Békéscsabáig. A résztvevők a Papi malomnál rendeztek ügyességi versenyt. Főleg tesztet kellett kitölteniük, de még íjászkodtak is. A mostani találkozón díjakat is adtak át, az első hármat az ügyességi verseny helyezettjei kapták, de díjazták a legszebb, a legidősebb motorkerékpárt és autót is.

//height height: 500,

//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,

arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,

//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });

Veterán járművek Vásárhelyen

Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen


Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen
Veterán járművek Vásárhelyen