Két szakaszon két vágányon fut majd a tram-train

A népkerti állomás és Kopáncs között már nagyjából megépült az új vasúti töltés alapja. Az új váltókat már a helyszínre szállították. Most folyik a munka a kisállomás területén, de az algyői vasúti hídon is dolgoznak. A Szeged-Rókus és a Népkert közötti 22 kilométeres táv két szakaszán és dupla vágányt fektetnek le, az eddig egyetlen helyett.
Bő két héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy teljesen felszedték a síneket a kisállomás és Kopáncs között, az azóta eltelt majd három hét alatt az 1893-ban épült vasúti töltést is elbontotta a kivitelező Switelsky Vasúttechnika Kft.
És nem csak elbontotta, de megalapozta az újat is, mely majd bírja a rajta, azaz az arra fektetett, egyébként az Ebes-Püspökladány, illetve a a Kelenföld-Százhalombatta vasúti szakasz átépítés során felszedett síneken. Csak a váltók lesznek újak, egyébként ezeket már az Ady Endre utca végi vasúti átjáró közelébe szállították.
A leendő töltéslapot csak közvetlen a szentesi csatlakozásig építették meg, a kisállomás előtti részen jelenleg is dogoznak a kivitelezők. Egy munkagéppel ottjártunkkor épp egy fehér port szórt vastagon a területre.
//height height: 500,
//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,
arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,
//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
Az elkészült alap egyébként olyan tömör, hogy láttunk a főútról azon gyorsan haladó, valószínűleg kíváncsi kerékpárosokat is.
A gépekkel ma is nagy erővel dolgoztak, a tömörítő anyagok hatalmas teherautók hordták a helyszínre, azon a rézsűn, melyet a Kisállomás sor felől építettek ki a vasúti töltéshez.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a rókusi állomás Algyő felőli vége és a vásárhelyi kisállomásnak a nagyállomás felőli vége közötti részen új vágány épül vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, illetve szakaszosan új második vágány is lefektetnek, így két vágány lesz Rókus és a Baktó elágazás közötti 3,1 kilométeres, valamint Sártó elágazás és a Kopáncs közötti 5,1 kilométeres szakaszon.