quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 09. hétfő
  -  Félix
Promenad.hu archívum

Tram-train: vonat haladt át a kisállomáson

2018. június 20.

Igencsak meglepődtek az autósok, amikor a népkerti vasúti átjárót lezárták a forgalom elől, ugyanis hosszabb idő után vonat közlekedett a nagyállomás és Kopáncs között. Nem, ez még nem a tram-train: csak egy kőszállító szerelvény közlekedett.

Kikerekedett szemmel bámulták a meglepett autósok azt a szerelvényt, mely miatt meg kellett állniuk a népkerti vasúti átjáróban. Persze nem személyvonatot vagy a villamos vasút próbaútjának voltak tanúi, hanem csak annak, hogy a Kárpát Vasút Kft. mozdonya húzott a nagyállomás felől Kopáncs felé egy a vasúti pályához szükséges kőzúzalékot hordozó teherkocsikat.

A Szeged és Vásárhely között – a tervek szerint – 2019-től próbajárattal, majd 2020-tól rendes üzemben, akár 100-zal is száguldó villamosvasút építése újabb állomása, hogy immár lefektették a újjáépített vasúti töltésen a használt, de bevizsgált síneket, s a kivitelező Switelsky Vasúttechnika Kft. munkatársai és gépei már Kopáncsnál építik az új vasúti töltést.

//height height: 500,

//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,

arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,

//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });

Vonat haladt át a kisállomáson

Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson


Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson
Vonat haladt át a kisállomáson

De folyik az algyői Tisza-híd felújítása is.

Ahogy a beruházó Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Kft.tavaly szeptemberi a vásárhelyi városházán rendezett fórumán elhangzott, ha 2020 végén beindul a személyszállítás a két város között, akkor ritkítani fogják a Szeged-Hódmezővásárhely közötti helyközi autóbusz forgalmat az óránkénti esetenként 5-6 járat helyett csak 1-2 közlekedik majd. A busz és a villamosvasút jegyáraiban az ígéretek szerint nem lesz különbség. Az utóbbinak pedig Kishomokon nem lesz megállója.

Mint emlékezetes, Orbán Viktor miniszterelnök azt is bejelentette, hogy a tram-train vonalát Szabadkáig szeretnék meghosszabbítani, erre, azaz egészen pontosan a Békéscsaba-Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka vasútvonalhoz kapcsolódó előkészítő tervekre a tavaly augusztus 28-i kormányhatározatban 2 milliárd forintot különítettek el. Ugyanabban 1,3 milliárdot szántak egyébként a Szeged-Makó közötti tram-train, illetve a vegyes forgalmú szegedi déli Tisza-híd tervezésére.