Miniszteri biztos lehet Lázár János

Miniszteri biztos lehet Lázár János, a Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztériumban, a Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka tram-train projekt felelőseként – mondták az atv.hu-nak fideszes források.
Már a választások előtt azt lehetett hallani, hogy Lázár János – aki tavaly nyártól többször is beszélt arról, hogy a jövőben csak egyszerű képviselőként a választókörzetére akar majd koncentrálni –, ha nem lesz már kormánytag, akkor egy-egy kiemelt projekt felelőse lehet. Azaz, nem csak a vásárhelyiekkel és a Márki-Zay Péter polgármestersége miatt teljesen felbolydult helyi közélettel foglalja el magát.
Fideszes források azt mondták: megszületett a javaslat, hogy Lázár János a parlamenti képviselőség mellett miniszteri biztos legyen az Innovációs és Technológiai Minisztériumban. Palkovics László ezzel egyetért, neki az előző ciklusban kiegyensúlyozott volt a kapcsolata Lázár Jánossal, akit viszont többen impulzív, konfrontatív alkatnak tartottak. A miniszterelnöknek formálisan még jóvá kell hagynia, rá kell nyomni a pecsétet – tették hozzá a források.
Az atv.hu-hoz eljutott információk szerint volt kancelláriaminisztere a Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka tram-train projektért felelne, immár miniszteri biztosi poszton.
Lázár János néhány hete a Facebookon, a közösségi oldalára kiposztolt videóban tett hitet a tram-train mellett. A videóüzenetben hangot adott a meggyőződésének, hogy az utóbbi száz év legnagyobb beruházása az elővárosi vasút megépítése. A Hódmezővásárhely-Szeged közötti szakasza az előzetes tervek szerint 2020-ra lesz kész.
„A város vezetésében, képviselő-testületében, sőt polgárai között is vannak, akik nem támogatják ezt a beruházást és bizalmatlanok. Örülök, hogy nem sikerült nekik megakadályozni az építkezéseket, nem sikerült megakadályozni ezt a beruházást, én kezdeményeztem ezt, és végig küzdeni fogok érte, megértésüket és türelmüket kérve” – mondta Lázár János a videóban.
Orbán Viktor miniszterelnök már korábban bejelentette, hogy a tram-train vonalát Szabadkáig szeretnék majd meghosszabbítani. A Békéscsaba-Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka vasútvonalhoz kapcsolódó előkészítő tervekre tavaly augusztus 28-án egy kormányhatározatban 2 milliárd forintot már el is különítettek.
Nem példanélküli, hogy egy volt tárcavezető miniszteri biztosi feladatot kaphasson, Balog Zoltán volt EMMI-minisztert június elején miniszterelnöki biztossá nevezték ki, ő koordinálja a magyarországi romákkal kapcsolatos társadalmi egyeztetést és részt vesz a roma kultúra értékeinek megőrzését és terjesztését, oktatását szolgáló fejlesztésekkel kapcsolatos feladatokban.
Seszták Miklós, Orbán Viktor volt fejlesztési minisztere a Kárpát-medencei gazdaságélénkítő programok és fejlesztési feladatok, valamint turisztikai fejlesztések koordinációjáért felelős kormánybiztos lett. Simicskó István előző honvédelmi miniszter pedig 2020-ig szintén kormánybiztosként foglalkozik a hazafias és honvédelmi neveléssel és az ezzel összefüggő beruházások felügyeletével.