quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 25. péntek
  -  Márk
Promenad.hu archívum

Tortaszeletként készül a tram-train nyomvonala

2018. augusztus 22.

Két hét alatt jelentősen elhaladtak a leendő villamosvasút nyomvonalával a Bajcsy-Zsilinszky utca a Kalmár szakközépiskolától, a volt Mérleggyár közti szakaszán. Még ha ez első pillantásra nem is tűnik fel az arra járók zömének.

Mint egy tortaszelet, rétegről rétegre készül az a föld alatti vasúti töltés, a Bajcsy-Zsilinszky utca a Kalmár szakközépiskolától, a volt Mérleggyár közti szakaszán, melyen majdan, 2020-2021 között a Szeged-Vásárhely között száguldozó villamosvasút ballag majd Vásárhely belterületén.

A munkálatokkal két hete itt haladtak már el a legjobban, akkor az út közepén vágta ki a Strabag (alvállalkozóival) a leendő villamos/vasút nyomvonalát.

Azóta annyit elhaladtak, hogy az érintett szakasz jó részén bedolgozták a gödör mélyére leterített műanyag fóliára előbb a nagyobb köveket, s jelenleg a kisebbeket tömörítik annak a tetejére. Ezt követi majd annak a nagy szilárdságú betonnak a terítése, melyen végül majd a sínek futnak. Már jól látható, hogy itt csak egyetlen pár sínt fektetnek le, azaz a villamosvasút egyszerre majd csak egy irányba közlekedik.

Tortaszeletként készül a tram-train nyomvonala 1

A munkálatokkal egyébként – főleg a magas talajvíz miatt – erős késésben vannak a kivitelezők. Az eredeti tervek szerint az Ady Endre utcától a Hősök terén, a Szőnyi utcán,  a Kossuth téren az Andrássy úton a Kálvin téren és a Bajcsyn már április közepén meg kellett volna kezdeni, s június vége felé be is kellett volna fejezni a pályaépítést.