quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

A Facebook 1,66 milliárd dolláros bírságot is kaphat

2018. október 03.

A Facebook akár 1,66 milliárd dolláros bírságot is kaphat az ír adatvédelmi hatóságtól, miután mintegy 50 millió felhasználói fiókot érintő biztonsági problémára derült fény.

A The Wall Street Journal azt írta, hogy az EU előírásai szerint az a cég, amely megszegi az adatvédelmi szabályokat, bírsággal sújtható, aminek a mértéke a cég éves bevételének akár 4 százaléka is lehet.

A Facebook esetében így jöhet ki az 1,66 milliárd dolláros bírság. Az ügyben azért az ír hatóság az illetékes, mert a Facebook európai központja Írországban van.
Az adatvédelmi szabályok megsértésével kapcsolatos, a bevétel akár 4 százalékát is elérhető bírság kiszabhatóságáról szóló EU előírás az év elején lépett életbe és eddig még nem alkalmazták.
A Facebook szerint a kibertámadást egy hete kedden észlelték és csütörtökön jelentették az illetékes hatóságoknak, a biztonsági rést azóta sikerült bezárniuk.

A kibertámadás roppant kényes időben érte a Facebookot, amely nemrég a Cambridge Analytica adatbotrány miatt került reflektorfénybe. A brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég közel 90 millió Facebook-felhasználó adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta meg befolyásolni őket tudtuk nélkül például a Brexit-kampány idején és az amerikai elnökválasztáskor.