quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Játék a fejlesztés szolgálatában

2018. december 06.

A 2018-2019-es tanévben a Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézménye az Emberi Erőforrások Minisztériuma, valamint a Nemzeti Tehetség Program támogatásával egy 60 órás szakköri foglalkozásból álló Logiqsakk elnevezésű programot valósít meg.

A „Hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó program” megvalósításával a kollégium célja a tehetségígéretek támogatása, elsősorban gondolkodásuk, kommunikációs készségük, szociális kompetenciájuk fejlesztése. Mindezt változatos módszerekkel és sok-sok játék megismertetésével (nyelvi, matematikai játék, kártyajáték, táblajáték) kívánják a kollégium tanárai elérni.

A program megvalósítása csapatépítéssel, valamint kommunikációs és nyelvi játékokkal kezdődött, melyekkel a további foglalkozások sikerét, a diákok együttműködését, egymás felé irányuló nyitottságát szándékoztak megalapozni. A foglalkozások során a diákok játékismerete bővült, játékélménye erősödött. Körükben nagy sikert aratott a pályázat segítségével beszerzésre került Concept, valamint Tabu játék; a Tabu játékhoz önállóan közel húsz feladványt készítettek.

A különböző kollégiumi csoportból összekerült diákok elfogadják, segítik egymást. A társas hatékonyság, a figyelem, a képzelőerő fejlődése már most eredményként jelenik meg. A megkezdett utat többféle kártyatípus megismertetésével folytatják, kiaknázva a bennük rejlő fejlesztési lehetőségeket.