Napról napra közelebb a célhoz – így áll most a tram-train építése

A Bajcsy és az Ady Endre utcákon szinte kész a vágányépítés, a Kálvin téren pedig annak előkészítése zajlik.
– A legnagyobb munkálatokat a Bajcsy és az Ady Endre utcákon végzi a kivitelező. Ezeken a helyeken a vágányépítés tulajdonképpen befejeződött, most a kiegészítő elemeket helyezik el a szakemberek – számolt be a tram-train állásáról a pénteki vásárhelyi közgyűlésen Mucsi László.
A Városfejlesztési Iroda vezetője hozzátette, a népkerti vasútállomásnál megkezdődött a városi és a nagyvasúti pályát összekötő szakasz kivitelezésének előkészítése, míg a Kálvin téren a vágányépítést megelőző munkálatok zajlanak.
A városban a beruházás során összesen 3,3 kilométer hosszú vágány épül, valamint felújítják a Vásárhely és Szeged közötti vasúti pályát is. Az egyenként 202 fő szállítására alkalmas szerelvények később érkeznek meg a településre.
Kiss Boglárka, a NIF szóvivője nemrég úgy nyilatkozott: az év végére a városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el. Ezt követően már csak felsővezeték-építési és a biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása és a járművek tesztelése zajlik majd.
A tervek szerint a tram-trainnel 2021 őszétől közlekedhetünk a két megyei jogú város között.