Zöld lámpát kapott a Szeged-Szabadka vasútfejlesztés: Lázár János a felelőse

A közlekedésfejlesztésről szóló egyezség is megszületett ma Szabadkán, a magyar és a szerb kormány között. A két ország vezetői összesen tizenegy megállapodást kötöttek meg.
A kormányülést követő sajtótájékoztatón Orbán Viktor miniszterelnök beszélt a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítéséről, amellyel a mostani 7-8 órás menetidő 2-3 órára csökkenhet. Kitért emellett a Szabadka-Szeged és a Szabadka-Baja közötti vasútvonal hiányzó szakaszainak megépítésére, illetve modernizációjára, ami “mindenkinek jó lesz, aki ebben a térségben lakik”. Az utóbbi regionális vasútvonalakkal kapcsolatos kérdésre emlékeztetett: Magyarország a magyar-szerb vasúti közlekedés egészének újjáteremtésére kinevezett “egy teljhatalmú embert”, egy kormánybiztost Lázár János fideszes országgyűlési képviselő személyében.
Az európai integráció területén nyújtott támogatásért, a Koszovó helyzetével kapcsolatos kiegyensúlyozott hozzáállásért, a gazdasági együttműködésért, valamint a magyarországi szerb kisebbség támogatásáért mondott köszönetet Ana Brnabic szerb kormányfő Orbán Viktornak.
Lázár János, a déli közlekedésfejlesztésekért felelős kormánybiztos a Makó Híradónak elmondta: a vasútvonallal azt adnák vissza, amit a történelem elvett az itt élőktől. A határokkal feldarabolt Alföld gazdasági újraegyesítése katalizátora lehet a régió fejlődésének, ezért Magyarországnak, Romániának és Szerbiának is érdeke.
Emlékeztetett arra, hogy a a déli vasútfejlesztés keretében a tervek szerint Pécstől Debrecenig, Szabadkát, Szegedet és Hódmezővásárhelyt is érintve összesen 500 kilométernyi kötött pályás vasút épülne meg 10 év alatt 800 milliárd forint értékben.