quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Kamiondübörgés helyett madárcsicsergésre ébrednek Apátfalván és Magyarcsanádon

2019. július 09.

Madárcsicsergésre és kakaskukorékolásra ébrednek az apátfalviak és a magyarcsanádiak, amióta átadták a nagylaki elkerülőutat és mentesültek a napi 4-500, a falukon a határ felé átdübörgő kamionáradat alól – derült ki Lázár János országgyűlési képviselő, Szekeres Ferenc és Farkas János polgármesterek közös sajtótájékoztatóján.

– Egy három és félmilliárdba került tábla alatt állunk! – hívta fel a figyelmet Lázár János a 43-as út, Nagylak felé vezető körforgalmi csomópontjában álló, a 20 tonnánál nehezebb kamionok átmenő forgalmát kitiltó Kresz-táblára az annak a tövében ma délelőtt tartott sajtótájékoztatón. – Itt harminc éven keresztül napi 3-4 ezer kamion dübörgött, megkeserítve az apátfalviak és magyarcsanádiak életét és lehetőségeit. Ezen változtatott három évvel ezelőtt a kormány, amikor az M43-ast megépítette Nagylakig, s ezzel a kamionforgalmat részben sikerült elterelni. A térség országgyűlési képviselőjeként azzal szembesültem, hogy a kamionok egy része, azaz a napi 3 ezer helyett napi ötszáz kamion továbbra is a régi 43-ason közlekedik óránként 80-90 kilométeres sebességgel a két településen belül. Ezért Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak vezetése a legfontosabb feladatomnak a kamionok kitiltását határozta meg – vázolta a helyzetet Lázár János.

Hozzátette, ennek az volt a feltétele, hogy a régi nagylaki határátkelő és az új csanádpalotai között – mely Európa egyik legforgalmasabb határátlépési pontja – elkerülőút épüljön. Ez 3,5 milliárd forintért megvalósult, s átadtuk. Az elkerülőút legfontosabb eredménye, hogy ez a tábla kikerülhetett ide – mutatta a fent említett tiltótáblát. – Ez Apátfalvának, Magyarcsanádnak és Nagylaknak azt jelenti, hogy mentesülnek a kamionforgalomtól. Egy sikeres program zárásánál vagyunk, mellyel sikerült az emberek életminőségén javítani, ugyanis korábban emiatt az út miatt élhetetlen volt a falu.

Kamiondübörgés helyett madárcsicsergésre ébrednek Apátfalván és Magyarcsanádon

– Óriási a jelentősége a forgalomkorlátozó táblának, több évtizedes álmot valósított meg a kormányzat azzal, hogy elkészült a nagylaki elkerülő és a községet kettévágó forgalom megszűnt. Reggel lehet hallani a madárcsicsergést és a kakaskukorékolást, ami eddig nem volt hallható – világította meg a nagylaki elkerülőút hatását Farkas János, Magyarcsanád polgármestere:

– Ezzel a táblával véglegesen kikerültek a kamionok a faluból, így a településünk sokkal élhetőbb, csend van, biztonság van, és a levegő is összehasonlíthatatlan a korábbival – mondta Szekeres Ferenc, Apátfalva polgármestere.

A két település első embere megköszönte a kormány, illetve Lázár János segítségét.