A tram-train egész szakasza rugalmas ágyazásba kerül vásárhelyen

A használt műszaki technológia csökkenti a talajban terjedő rezgéseket, a zajhatást, és a környezetkárosító hatású kóboráram kiszórást is – mondta el a projekt mérnöke a Rádió 7 műsorában.
Kanda Imre, a tram-train projekt mérnöke volt a Rádió 7 vendége délelőtt, a szakember a beruházásról több érdekességet is elárult. A műsorban szó volt arról, hogy egy ilyen fejlesztés a gazdasági fejlettség komoly fokmérője, hiszen egy olyan típusú szolgáltatásról beszélhetünk, ami az átszállások minimalizálásával kényelmesebb, gyorsabb, komfortosabb utazást biztosít két település városközpontja között.
– Városi vasútnál környezetvédelmi szempontból is fontos, hogy a sínek rugalmas ágyazásba kerüljenek. Erre több féle technológia van, a lényeg, hogy a sín körül van véve egy olyan anyaggal, aminek három dolgot kell tudni teljesíteni: egyrészt csökkentenie kell a talajban terjedő rezgéseket, a zajhatást, és a környezetkárosító hatású kóboráram kiszórást. – árulta el a műsorban Kanda Imre.
A szakember ezzel kapcsolatban konkrét adatokról is beszámolt, mint elmondta, a hagyományos városi vasúthoz képest 2-3 dB csökkenés várható, a kóboráram kiszórást pedig 80-90 százalékkal csökkenti ez a technológia.
Kanda Imre az autósokat egyúttal arra kérte a műsorban, hogy fokozottan figyeljenek a forgalomtechnikai eszközöknek megfelelő közlekedésre, ne rutinból vezessenek. A lakosság figyelmét pedig arra hívta fel, hogy a munkaterületre ne menjenek be, mert ott komoly balesetveszély van.
Címkék:
tram-train