BonBon Matiné vasárnap a Szerencsés János című blues mesejátékkal örvendeztette meg a vásárhelyi gyerekeket

A Grimm testvérek által jegyzett Szerencsés János című mese interakítv bemutatójának lehettek részesei azok, akik ellátogattak tegnap délután a Bessenyei Ferenc Művelődési Központba. A BonBon Mainé zeneszerzői pályázatára íródott mű igazi kuriózumnak számít, mert a gyerekek azt is megtanulhatták belőle, hogyan alakult ki a klasszikus zenéből a blues.
A BonBon Matiné közel 20 éve alakult meg azzal a célla, hogy a gyerekekkel és a felnőttekkel különböző zenei stílusokat ismertessenek meg. Valójában náluk minden a hangszerekről szól, csak idő közben a formáció tagjai – Lukácsházi Győző, Dobozy Ágoston és Tarr Ferenc- arra jöttek rá, hogy úgy a legkönnyebb a zenei nevelés, ha egy mese köré szövik a cselekményt. Ez a koncepció érvésült a tegnapi vásárhelyi előadásukon is, ahol Szerencsés János története elevenedett meg, Szerda Árpád jóvoltából. A zeneszerző a BonBon Matiné pályázatára jelentkezett, amit meg is nyert és ezzel egy igazi kuriózumot hozott létre, az első magyar blues mesejátékot.
Ehhez azonban előtte meg kellett találni a megfelelő sztorit, ami nem is túl rövid, nem is túl hosszú, érdekfeszítő és eléggé változatos, hogy zenét lehessen írni hozzá. Így esett a választás a hol vicces, hol tragikomikus Szerencsés János mesére, amelyet leginkább a blues műfajával lehetett összeházasítani. A vetítéssel egykötött produkció több célt szolgált, egyrészt a gyerekek nyomon követhették a kevésbé ismert mese történetét, másrészt – a szórakoztatva tanulás jegyében- megismerhették a blues stílusjegyeit, jellegzetes hangszereit és az improvizáció szépségét is.