quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Promenad.hu archívum

A kormány már dolgozik a második családvédelmi akcióterv előkészítésén

2019. november 14.

Már dolgozik a második családvédelmi akcióterv előkészítésén a kormány, amelynek célja, hogy a lehető legtöbb eszközzel segítse a fiatalok életkezdését, a családalapítást és a gyerekvállalást – mondta a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára szerda este Budapesten.

Orbán Balázs a Három királyfi, három királylány mozgalom által odaítélt Az év családbarát vállalata 2019 díjak átadásán elmondta, a kormány eddig is számos olyan intézkedést hozott, amely a családalapítást és a gyermekvállalást segíti. “Számunkra a gyermek az első” – hangsúlyozta.

Hozzátette: 2017-ben bevezették a családi adórendszert, megduplázták a kétgyermekes családok adókedvezményét. Elindították az otthonteremtési programot és bevezették a gyed extrát.

Orbán Balázs közölte: szeptember végéig 117 ezer család igényelte a családi otthonteremtési kedvezményt (csok). Ez – az átlagos gyerekszámmal kalkulálva – csaknem félmillió embert jelent – mutatott rá.

A babaváró támogatást csaknem 48 ezer pár igényelte összesen 356 milliárd forint értékben, az autóvásárlási támogatást 19 ezren kérték, több mint 4 milliárd forint értékben.

Orbán Balázs kiemelte azt is, hogy a 2020-as büdzsé a családok költségvetése lesz. A családok támogatása csaknem 2228 milliárd forintra nő, így mintegy 2,5-szerese a 2010-es összegnek.

Hangsúlyozta azt is, a kormányzati szándék mellett a cél eléréséhez partnerekre van szükség a piaci szektorban. Ezért is fontos, hogy ne csak a szavak szintjén emlékezzünk meg azokról a cégekről, amelyek valóban tettek azért, hogy alkalmazottjaik könnyebben alapíthassanak családot – tette hozzá államtitkár.

Skrabski Fruzsina, a mozgalom elnöke arról beszélt, hogy “a családbarátság nem kéne, hogy csoda legyen”, mindenki olyan munkahelyen szeretne dolgozni, ahol otthon maradhat a beteg gyermekével és elmehet nyugodtan nyaralni a családjával. Ezek az alapvető igények magától értetődőnek tűnnek, mégis nagyon kevés cég tartja tiszteletben – mondta, hozzátéve, hogy a gálán megjelent cégek ezek közé tartoznak.

Az év családbarát vállalata 2019 címet egy reklámügynökség és két bank nyerte el.

A címet kisvállalati kategóriában a McCann Erickson Budapest reklámügynökség kapta személyes élethelyzetekre szabott támogatási rendszeréért. Középvállalati kategóriában a Commerzbank Zrt. nyerte el családokat segítő innovatív intézkedéseiért, amelyek része a karácsonyi bevásárlások idején adott egész napos gyermekfelügyelet és a visszatérő kismamáknak biztosított próbamunka lehetősége. Nagyvállalati kategóriában a Citi Magyarország részesült elismerésben a gyermektől a nagyszülőkig mindenkit megszólító, személyre szabott intézkedéscsomagja kialakításáért.

A gálán a fődíjak mellett átadták a Családbarát vállalat címeket is. Az elismerést olyan cégek kapják meg, amelyek már régóta elöl járnak a családbarát gyakorlatok megvalósításában, illetve előző években már részesültek Az év családbarát vállalata díjban. Külön szakmai kiemelést kapott a Diageo és a Philip Morris cég, amelyeknél a gyermek születése után a szülők extra szabadságot vehetnek igénybe.

A Kopp Mária által 2009-ben alapított Három királyfi, három királylány mozgalom a kitüntetéseket 2013 óta adományozza olyan cégeknek, amelyek a munka és a magánélet egyensúlyának támogatásával hozzájárulnak a családbarát szemlélet erősítéséhez, megkönnyítve ezzel a gyermekvállalást.