Nem lesz akadály a Tram-Trainnek egy kis hó! (X)

Megérkezett a tél. Számos híradásban beszámoltak arról, hogy a havazás miatt több városban is megbénult a közlekedés, ezért utánajártunk, hogy a Tram-Train hogyan „kezeli” majd a hóesést. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint a szerelvényeknek nem lesz akadály egy 5-10 centiméteres hótakaró.
A tervezetten 2021 szeptemberétől közlekedő villamosvasút üzemeltetője a MÁV Zrt. lesz, ebből adódóan a téli működtetés is az állami vállalat hatáskörébe tartozik majd.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint egy kisebb, 5-10 centiméteres hó nem lesz akadály a Tram-Train kerekeinek, azonban nagyobb mennyiségnél az első járat előtt le kell tolni a havat a jármű előtt. Emellett elmondható, hogy a váltók, kitérők fűtöttek lesznek, azaz a fűtőszálak leolvasztják a havat az állítandó sínek körül.
A szerelvényeket egyébként nemcsak a téli időszakban, hanem egész évben rendszeresen ellenőrizni fogják. Az úgynevezett karbantartási ciklusrendet, a napi, heti és havi elvégzendő feladatokat a járműgyártó a típusengedélyezés után adja majd meg. Az már biztos, hogy napi feladat lesz a többi vasúti járműhez hasonlóan a fék és a világítás ellenőrzése a járműkiadás előtt, továbbá a teljesített futásmennyiség/futáskilométer alapján a kerékprofil állapotának ellenőrzése.