Tram-train: Gőzerővel dolgozik a Szegedi Közlekedési Társaság és a MÁV a bérlet-és jegykonstrukción

A MÁV start és a Szegedi közlekedési társaság egy hónapja nagyon intenzíven dolgozik bérlet – és jegykonstrukción, igyekeznek minden igényt figyelembe venni. Van Szegeden belül például 24 órás jegy, felmerült, hogy a Tram-train-re is legyen. Ami a jegy-és bérletvásárlást illeti, a fedélzeten is lesz erre természetesen lehetőség, és a legmodernebb legkényelmesebb megoldásban gondolkodnak, azaz bankkártyával és mobillal is lehessen egy pillanat alatt menetjegyet váltani mind a járművön, mind a jegyautomatáknál. Ugyanakkor sokan még mindig szeretik a “kézzel fogható” dolgokat, így papír alapú jegyvásárlásra is lehetőség lesz a tervek szerint – közölte az ügyvezető igazgató.
Szegeden is nagyon várják már a Tram-traint
Majó-Petri Zoltán elmondta, hamarosan megjelenik a napfény városában is, a belvárosban a szerelvény, de éjszaka, hiszen itt folyamatosan közlekednek napközben a villamosok, és ahhoz, hogy a szegedi menetrend ne boruljon fel a nagyon komoly próbatesztek, próbajáratok alatt, éjszaka kell hogy közlekedjen a Tram-train.
A menetrendeket pedig majd úgy alakítják ki, hogy azok illeszkedjenek mind a szegedi villamosokéhoz, mind a szegedi tömegközlekedéshez. Perce pontosan kialakított menetrend kell, ez egy izgalmas és nagy kihívás.

Majó-Petri Zoltán, fotó: szeged.,hu
Az utastájékoztató rendszereket is már hangolják, illetve kiépültek azok a plusz megállók is, amik be voltak tervezve, ilyen például az Izabella híd lábánál lévő.
Az Európában elérhető legcsendesebb villamos
Az ügyvezető igazgató elmondta, egyik kollégája, aki rengeteg európai villamoson utazott már mind mint magánember, mind mint szakember, azt mondta, a Tram-train a legcsendesebb mind közül.
Ikervárosok:
Majó-Petri Zoltán – aki vásárhelyi kötődésű is egyébként – kiemelte, az ikervárosok kialakulásának mindig az első lépése, hogy egy nagyon stabil közösségi közlekedés kösse össze a két várost, ez most a Tram- train-nel megvalósul. Mind a két város kultúráját, oktatását, gazdaságát, munkaerőpiacát összeköti majd. Óriásit profitálhat ebből mindkét város, persze maga a közösségi közlekedés még nem elég, a két városnak együtt is kell működnie és maguknak a polgároknak is.