Új módszerrel csalnak ki adatokat a kiberbűnözők

A koronavírus-járvány kezdete óta egyre inkább elterjedtek az elektronikus úton történő csalások. A legutóbbi támadások banki ügyfeleket vesznek célba, akiket adataikat különféle trükkökkel kicsalva károsítanak meg a csalók.
Az adathalász-támadás elleni védekezésről és a csalók felismeréséről beszélt Binder István, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője az M1 Ma reggel című műsorában.
Nem a bankok rendszerébe próbálnak behatolni a csalók, hiszen ezek a rendszerek a legbiztonságosabbak közé tartoznak Európa-szerte, és nem is a bank nevében keresik meg az embereket.
Egy elképzelt harmadik félről számolnak be, és azt mondják, azért kellene megadnunk a személyes, bizalmas banki adatainkat, mert elakadt a csomagunk, vagy valami más probléma adódott
– hívta fel a figyelmet a szóvivő.
Elmondta, hogy ha lehet, ezeket a programokat az emberek semmiféleképpen ne töltsék le, ha viszont már megtörtént a baj, akkor a legfontosabb az, hogy azonnal értesítsék a bankjukat. A bank ilyen esetekben azt tanácsolja, hogy
az ügyfelek tiltsák le a bankszámláikat és a bankkártyáikat, ezek mellett pedig célszerű visszaállítaniuk a gyári beállításokat a mobiltelefonjukon.
A csalók adatkezelési egyeztetés céljából jelentkezhetnek telefonon vagy más eszközökön is. Ilyenkor fontos azt tudni, hogy egy bank semmilyen kommunikációs eszközön nem kéri a bizalmas adatainkat. A Magyar Nemzeti Bank azonnal jelzi a honlapján, ha csalást észlel.
forrás hirado.hu