quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Vasbakokon áll a Szőke Tisza

2020. február 12.

Hatalmas szerencséjük volt a Szőke Tisza kiemelésén dolgozóknak, mert gyakorlatilag amióta kiemelték, nem voltak mínusz fokok. Ráadásul a napokban folyamatosan esett az eső, így idejében végeztek a munkával. Azóta bakokra állították a gőzöst – számol be a Délmagyarország.

Már nem a felfújható ballonokon, hanem vasbakokon áll a Szőke Tisza, legalábbis ezt láttuk, amikor kedden a tápéi téli kikötőnél jártunk, hogy megnézzük, mennyit haladtak a gőzös kiemelése óta a szakemberek. A bakra állításról sajnos nem tudtunk képeket készíteni, csak a végeredményről, de ez sem lehetett egyszerű feladat. Főleg, hogy a hajó jelenleg gyakorlatilag megközelíthetetlen – írja a lap.

Amikor január 23-án elkezdték kihúzni a folyóból, tulajdonképpen szerencséjük volt a mentésben részt vevőknek, hogy fagyos terepen tudtak dolgozni, és az az időjárás végül még néhány napig, a partra vontatás végéig ki is tartott.

– Arról, hogy mi lesz a hajóroncs további sorsa, nagyon korai bármit is nyilatkozni. Most, hogy végre a partra került, megkezdődhet a későbbi terveket alapjaiban meghatározó kárfelmérés – mondta el a partra vontatás után a Délmagyarországnak a MA-HARD Vízépítő Kft. ügyvezetője, a mentés koordinátora. Heizler Tamás hozzátette, hogy nem szimplán a hajó kiemelése volt a cél, hanem az, hogy épségben maradjon, ezért tartott a tervezett két nap helyett öt napig a mentőakció. A munkához egyedi, a Szőke Tiszára szabott technológiát dolgoztak ki, amit nemhogy tesztelni, kipróbálni sem tudtak addig.

A hajó egy ideig a fővárosban, majd 1978 után Szegeden üzemelt állóhajóként, itt keresztelte át az akkori városvezetés Szőke Tisza névre. 1980-tól étteremként, majd a 80-as évek végétől diszkóhajóként üzemelt, míg 2000-ben rossz állapota miatt elvontatták a Tápéi öbölbe. Itt süllyedt el 2012-ben az akkor 95 éves gőzhajó.

Forrás és fotó: delmagyar.hu