quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 05. kedd
  -  Krisztina
Promenad.hu archívum

Online is lehet kérni a keresetkimutatást

2020. február 19.

Februártól online is lehet igényelni a banki hitelfelvételhez elengedhetetlen adóhivatali keresetigazolást – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-vel szerdán.

Kiemelték, hogy a keresetkimutatás pár kattintással beszerezhető, és ha az igénylő az adatokat rendben találja, a NAV elküldi azt a KHR-t (központi hitelinformációs rendszert) kezelő pénzügyi vállalkozásnak, amely azt közvetlenül a megjelölt banknak továbbítja.

Jövedelemigazolást eddig személyesen a NAV ügyfélszolgálatain, postán vagy elektronikusan az “IGAZOL” nyomtatvány ügyfélkapus benyújtásával lehetett kérni. Most azonban – a NAV és a Magyar Nemzeti Bank által közösen kidolgozott rendszerben – online, az eBEV-portálon keresztül igényelhető, ami jelentősen lerövidíti az ügyfél, a NAV és az adott bank közötti kommunikációt.

A szolgáltatáshoz a NAV tájékoztatása szerint nem kell semmilyen külön kitöltőprogramot vagy alkalmazást, nyomtatványt letölteni, az egész folyamat végigvihető online, bármilyen okoseszközön.

Fontos különbség, hogy a keresetkimutatás – szemben a jövedelemigazolással, ami lezárt adóévi adatokat tükröz – a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett legfrissebb adatok alapján készül. Tehát mindig az igénylést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatait tartalmazza – emeli ki a NAV közleménye.

Akinek nincs ügyfélkapuja, de igénybe szeretné venni a szolgáltatást, az személyesen a NAV bármely ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postákon vagy akár a külképviseleteken is nyithat ügyfélkaput.