Megkezdték a Tram-train menetrendjének és tarifarendszerének kidolgozását (X)

Reggeli és délutáni csúcsidőben 13-15, míg a többi időszakban 20-30 percenként közlekedik majd a Tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. Csütörtöktől szombatig pedig éjszakai járatok lesznek, amelyek elsősorban a fiatalok szórakozását segítik elő. Erről Lázár János, a beruházásért felelős kormánybiztos beszélt egy rádióműsorban, amelyben kijelentette: Szeged és Vásárhely a villamosvasút által ikervárossá válhat.
A Rádió 7 műsorának elején elhangzott: Lázár János három hódmezővásárhelyi lakost április közepén, végén elvisz a spanyolországi Valenciába, hogy együtt tekintsék meg a Stadler, Európa egyik legnagyobb vasútgyártójában a készülő Tram-train szerelvényeket. Az utazásra jelentkezni a lazarjanos.hu-n és a politikus Facebook-oldalán lehet.
– Hódmezővásárhelyre nyolc szerelvény kerül majd, amik európai és világviszonylatban is új technológiának számítanak. A Stadler szeptember 25-én, Németországban, Berlinben mutatja be az első példányt a teljes kötöttpályás vasútipar jelenlétében. Ezt követően október 15 és november 30 között szállítják az első két darabot Vásárhelyre, ahol addig a beruházás minden munkálata véget ér. A próbaüzem ezután kezdődik meg a szigorú vasúti előírások szerint, ugyanis mind a nyolc kocsinak több ezer kilométert kell teljesítenie, mielőtt személyszállítást végeznek vele. 2021. augusztus 15-re véget ér a tesztelés, és az első diákok a szeptemberi tanévkezdéskor már utazhatnak Szegedre a Tram-trainnel – fejtette ki az országgyűlési képviselő. Kiemelte: Magyarországon ez az első ilyen példa két város összekötésére.
Hozzátette, megkezdték a menetrend és a tarifarendszer kialakítását, hogy a beruházás kiszolgálja a két város között naponta mintegy 15 ezer ingázót. Várhatóan reggel fél 7 és 8 között, illetve a délutáni csúcsforgalomban 13-15 percenként indulnak járatok, míg a többi időszakban 20-30 percenként szállhatunk fel rájuk. A politikus példaként megemlítette: a vásárhelyi Kálvin tér és a szegedi Széchenyi tér 31 percnyire kerül egymástól.
Jegyeket majd automatákban, illetve a szerelvényeken is lehet majd vásárolni, akár bankkártyával is. Lázár János elmondta: kombinált bérletek kialakításán is dolgoznak, amik a Tram-train mellett minden vásárhelyi és szegedi tömegközlekedési eszköz használatára feljogosítanak. A cél, hogy a Tram-train olcsóbb legyen, mint a busz. „Nagy dobásra készülünk” – fűzte hozzá a képviselő, aki szerint a beruházás által Hódmezővásárhely és Szeged ikervárossá válhat.
Az is fontos előrelépés lesz, hogy csütörtöktől szombatig éjszakai járatokat is indítanak. Így a fiatalok könnyebben jutnak át szegedi fesztiválokra, ami a szülők számára megnyugtató lehet, illetve kényelmesebb lesz részt venni kulturális eseményeken, színházi előadásokon is.
//height height: 500,
//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,
arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,
//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });