Nem lesz csúszás a koronavírus miatt – terv szerint halad a villanyvasút építése

Konda Imre, a Tram-train főmérnöke, és Mucsi László projekttanácsadó volt a hétfői Közös Nevező vendége. A szakemberek a Rádió 7 műsorában elmondták, jelen állás szerint nem okoz csúszást a koronavírus-járvány.
Az egész világon komoly gondokat okoz a koronavírus, azonban a Tram-tran munkálatai továbbra is folytatódnak, természetesen a kellő óvintézkedéseket betartva. Konda Imre főmérnök elmondta, hogy jelenleg 25-30 fő dolgozik otthonról. Ők azok, akik a tervezéssel, illetve papírmunkával foglalkoznak. Az építkezésen körülbelül 30 munkás dolgozik, akik szigorított biztonsági intézkedések mellett végzik munkájukat. Kis csoportokban dolgoznak, az érintkezést (pl. kézfogás) kerülik, valamint kézfertőtlenítő is a rendelkezésükre áll. Ezen kívül a csoportvezető minden reggel ellenőrzi, hogy egészségesek-e a munkások.
A szakember kifejtette, hogy a jelenleg nincs csúszás. A vállalkozók nem jeleztek anyag- vagy alkatrészhiányt, azonban ez a jelenlegi helyzetre igaz, lehet, hogy egy hét múlva már akadozhat az ellátás. A Tram-train járművei Spanyolországban, Sevillában készülnek, és Olaszországból is érkeznek alkatrészek, így a járművek esetében elképzelhető némi csúszás.
A tervek szerint szeptember végére, október elejére érkeznek meg a járművek, amiknek a megérkezés után összesen 50.000 km-t kell megtenni próbaüzemként.
Mucsi László részletezte, hogy a szerencsére már nem sok olyan szakasz van Vásárhelyen, ahol forgalomkorlátozással járna az építkezés. A Népkerti szakasz hamarosan elkészül, az Ady Endre utcán és a Hősök terén peronépítés folyik, az Andrássy-n a sínek lefektetése és járdaépítés folyik, a Nagyállomásnál pedig hamarosan elindulnak a munkálatok.
A projekttanácsadó kiemelte, hogy a következő nagy feladat a tarifák kialakítása. Kifejtette, hogy olcsóbbnak kell lennie, mint a már meglévő közlekedési eszközöknek. A szakember elmondta, hogy minden megállóban lehet majd jegyet vásárolni a kihelyezett automatákból, valamint a szerelvényeken is lesz lehetőség menetjegyet vásárolni.
A műsorban elhangzott, hogy két fontos projektelem még hátra van. Az egyik a járműtelep építése Szeged-Rókuson, illetve a nagyvasúti forgalom újraindítása Vásárhely és Szeged között. Ez utóbbira várhatóan december közepén kerülhet sor. A Tram-train menetrend szerinti közlekedése 2021 szeptemberére várható.