quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Balázs József: példaértékű a pedagógusok összefogása

2020. március 25.

Kicsivel több mint egy hete rajtolt el a digitális oktatás, ami egy példaértékű összefogást hozott a pedagógusok között. A rendszer még nem tökéletes, azonban folyamatosan fejlődik. Erről beszélt szerda délelőtt Balázs József tankerületi igazgató a Rádió 7 műsorában.

Balázs József elmondta, hogy korábban már szóba került a digitális oktatás, az ütemezésre azonban nem került sor. Mikor kiderült, hogy át kell állni erre az oktatási rendszerre, akkor mindenki egy emberként kezdett el ötletelni, és keresni a lehetőségeket. A pedagógusok egy része már korábban is használt digitális eszközöket, programokat, így be tudtak számolni a tapasztalatokról, és tudtak javaslatokat is adni.

„Összegyűjtöttük a hasznos applikációkat és ötleteket. Az átállás előtti hétvége egy intenzív szakmai párbeszéddé vált, aminek végeredményeként 16-án meg tudtuk kezdeni a digitális oktatást. Nem szabad elvárni, hogy ez így rögtön tökéletesen működjön, de a rendszer folyamatosan fejlődik” – fogalmazott az igazgató.

A beszélgetésből kiderült, hogy több olyan idősebb pedagógus is van, akik nem használtak digitális eszközöket korábban. Nekik hatalmas segítséget jelent az, hogy a fiatalabb tanárok mindenben segítenek nekik, sőt, még a diákok is próbálják átadni a digitális világ tudnivalóit.

A tankerületben jelenleg 11.183 diák tanul, akik közül a legtöbb figyelmet az alsó tagozatos gyerekek igénylik. Számukra a legfontosabb hogy megszerezzék az írás, az olvasás és a számolás tudományát. Ebben nagy segítség otthon a család, akik ehhez bármikor kérhetnek segítséget a pedagógusoktól. Rengeteg tananyag, tipp, ötlet található például a www.oktatas.hu weboldalon, illetve a közösségi médiában is fel lehet keresni a tanárokat.

A pedagógusoknak az átállás után első sorban nem a számonkérés volt az elsődleges feladat, azonban így, több mint egy hét elteltével, érkezhetnek a tesztek is. Felmerül a kérdés, hogy mi biztosítja, hogy a diák nem puskázik? A válasz egyszerű: a digitális teszteknek van egy időkorlátja. Ebbe nem fér bele az, hogy a diák különböző forrásokból puskázzon. Továbbá a pedagógus ismeri a gyerekeket, így ha valakinek kiemelkedő lesz a tesztje, az videó hívásban is számot adhat a megszerzett tudásról, bizonyítva ezzel azt, hogy tényleg tudja az anyagot.

Az érettségizőknek sem kell pánikolni, hiszen a számukra is számos segítség áll rendelkezésükre. Ilyen például a www.mateking.hu weboldal, ahol közérthető nyelven, rengeteg tanulnivalót találhatnak a diákok. A közérdekű munkát az érettségizők nagy része már ledolgozta, azonban akinek még van hátra pár órája, azt digitálisan is le lehet tölteni. Ehhez a diákoknak a tanárok segítségét kell kérni.

Balázs József kiemelte, hogy szinte minden családnak van lehetősége a digitális oktatást folytatni. Mindössze 4 gyerek esetében áll fent, hogy nincs internet és/vagy megfelelő eszköz a digitális tanuláshoz, így nekik papír alapon juttatják el a tananyagot. Arra is van lehetőség, egy hétre előre megkapják az anyagot, így nem kell naponta bejárni az intézményekbe.