quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

NMHH: Demokratizálódik az internetezők világa

2020. július 05.

Demokratizálódik az internetezők világa: már nem csak a fiatalabb, városi, jó anyagi körülmények között élő férfiakra jellemző a világháló használata – erről beszélt Bakonyi Eszter piackutató, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) munkatársa az M1-en.

A szakember egy tavaly év végi kutatás eredményeit ismertetve elmondta: Magyarországon a 16 évnél idősebbek körében 6,5 millióan használják az internetet, köztük sok százezer idős ember. Az internetezők 70 százaléka vásárol, 60 százaléka bankol, 50 százaléka ügyeket intéz a világhálón.

Sokat fejlődtek az internetes fizetőrendszerek, egyre egyszerűbb a használatuk, a bankok sokat költöttek erre. A pénzintézetek nem csak a pénzünkre pályáznak, a bizalmunkat szeretnék elnyerni, és ehhez szükség van magas szintű, kényelmes szolgáltatásokra.

Az internethasználati szokásokról szólva a kutató megjegyezte: a világhálón nem érvényesül az a sztereotípia, hogy csak a nők szeretnek vásárolni, a férfiakra is hasonló mértékben jellemző ez a tevékenység.