2020 őszére véget érnek a Tram-train forgalomkorlátozással érintett munkálatai Hódmezővásárhelyen (X)

Folyamatosan halad a beruházás Hódmezővásárhelyen, ahol 2020 őszére minden nagyobb munkálattal végeznek a Tram-train útvonalán – hangzott el nemrég egy rádióműsorban.
A 1357/2020. (VII. 1.) számon megjelent Kormányhatározat, további forrásokat biztosít és feladatokat delegál a Tram – Train projekthez. A határozat által a tervezett nyolc mellé további négy Tram-train járművet szereznek be. Kanda Imre projektvezető műszaki ellenőr nemrég egy rádióműsorban úgy nyilatkozott: egy jármű körülbelül 2 milliárd forintba kerül, mivel sokkal hosszabb az élettartama, mint például egy autóbusznak, két fajta meghajtással üzemelhet, mozgáskorlátozottak is használhatják és kerékpár szállítására is alkalmas.
Az első szerelvény várhatóan 2020 december első felében érkezik meg Magyarországra, további kettő pedig 2021 februárjában érkezhet. 2021 júliusáig a további öt járművet is ideszállítják. Az első három prototípusoknak el kell végezniük a teszteléseket, ami a biztonságot szolgálja. A tesztelés során minden egyes prototípus járműnek minimum 15 ezer hibamentes kilométert kell megtennie.
A tervek szerint őszre befejeződnek a beruházással járó nagyobb munkálatok Hódmezővásárhelyen. Ezt követően már csak a kisebb befejező munkálatokat és a nagyon fontos teszteléseket kell elvégezni a villamosvasút 3,2 kilométeres városi útvonalán.
A projekt során fontosnak tartják, hogy a zöldterületek mértéke ne csökkenjen, ezért a beruházáshoz kapcsolódóan több száz fát, növényt ültetnek majd. Kanda Imre határozottan kijelentette: „Vásárhelyen több fa lesz, mint amennyi a beruházás kezdete előtt volt”.