quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Promenad.hu archívum

Újfajta sebességmérést vezetnének be Magyarországon

2020. augusztus 11.

Sándor Zsolt közlekedésmérnök szerint már részben megvan a jogszabályi háttere annak, hogy átlagsebességet mérjenek a magyar utakon.

Magyarországon is megérett a helyzet arra, hogy a pontszerű sebességmérést felváltsa az átlagsebesség mérése – mondta az InfoRádiónak Sándor Zsolt közlekedésmérnök, aki hozzátette, hogy bizonyos jogszabályok ezt már lehetővé is tennék.

„A pontszerű sebességmérés terjedt el itthon, ez az a hagyományos megoldás, amikor az ellenőrzést végrehajtó hatóság valamilyen berendezéssel kiáll, és az éppen aktuálisan arra haladó járművek sebességét megméri. Ezzel kapcsolatban számos negatív kritika hangzott már el” – ismertette a kezdeteket Sándor Zsolt.

Szerinte a társadalom jelentős része azt gondolja, hogy ez nem megfelelő módon szankcionálja a gyorshajtókat, ugyanis ez csak egy adott pillanatbeli magatartást mér, ezzel szemben az átlagsebesség-mérési eljárás két pont között a belépési és kilépési időpont különbsége alapján számítja, hogy valaki az adott távolságot mekkora sebességgel tette meg,és ez alapján tudja a hatóság a megfelelő szankciót kiszabni.

„Ennek az új típusú megoldásnak a társadalmi elfogadottsága sokkal nagyobb, hiszen ez nem egy pillanatnyi esetleges kihágást büntet, hanem egy tartósan, 5-10-20-30 percen keresztül elkövetett, szabálytalan cselekvést” – világított rá a közlekedésmérnök.

Sándor Zsolt szerint a statisztikák azt mutatják, hogy „ha 60 km/h-s forgalomcsillapítást alkalmaz a közútkezelő, akkor a vezetők 5-10 százaléka tartja be ezt, 80-as és 100-as korlátozásnál 10-20 százalék ez az arány.”

Forrás: magyarnemzet.hu