Már a tesztpályát koptatja az első tram-train szerelvény

Vonat vagy villamos? Valójában mindkettő! És nem csak – dízelben és elektromos üzemmódban is működhet. Az első kilométereket már megtette a tram-train!
A Lázár János vezette projekt keretein belül nyolc villamosvonatot rendeltek meg a Stadler Rail-től 2017 májusában, 2020 júliusában pedig további négy szerelvénnyel egészítették ki a megrendelést – számolt be a railcolornews.com.
A tizenkét, alacsonypadlós szerelvény összeköti Szegedet és Hódmezővásárhelyt, ezzel segítve több ezer ember ingázását. A városokon belül 600 V-os felsővezeték alatt működnek majd, városokat összekötő vonalon pedig a dízelmotort fogják használni.
A városokban a kétirányú járművekre 50 km/h sebességkorlátozás vonatkozik, a városokon kívül pedig akár 100 km/h sebességet is elérhetik a villamosvonatok.
- Az elektromotor teljesítménye: 4×45 kW (600 V, egyenáram)
- A dízelmotor teljesítménye: 2×390 kW
- Tengelyelrendezés: Bo’2’2’Bo’
- Méretek: 37,2 méter×2,65 méter×3,8 méter
- Végsebesség: 100 kilométer/óra
- Kapacitás: 216 utas.
Az első szerelvény már kigördült a valenciai gyárból, és megkezdte a próbaüzemet. Az 1 éves tesztet követően az első 8 kocsi 2021 őszén érezik Magyarországra.