quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen (fotók, videó)

2020. december 02.

A hétvégéig láthatják a vásárhelyiek a Szegedről érkezett villamost a tram-train nyomvonalán, ahol folyamatosan zajlanak a tesztek – számolt be szerdán Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó.

Kedden megérkezett a Szegedi Közlekedési Társaság próbavillamosa Vásárhelyre, hogy tesztelje az elkészült villamoshálózatot. A szerdai sajtótájékoztatón Kanda Imre, a tram-train beruházás főmérnöke ismertette: ez a jármű annyiban hasonlít a majdani szerelvényekhez, hogy képes diesel motorral és elektromos ellátással is közlekedni, illetve a kereke ugyanolyan profilú, mint a tram-train kocsiké.

Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 9

– Péntek délig tesztelnek a villamossal Vásárhelyen. Ezt követően január végén, február elején találkozhatnak az itt élők az első tram-train prototípussal, ami kezdi a próbaüzemet – mondta Kanda Imre, hozzátéve: egy-egy szerelvény 37 méter hosszú, 70 tonna súlyú, 800 lóerős és 216 férőhelyes lesz.

Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 11

A főmérnök kijelentette: 2021-ben nyolc szerelvény érkezik, és reméli, hogy jövő ilyenkor már teljes kapacitással, menetrend szerinti forgalommal üzemel az új tömegközlekedési eszköz.

Mucsi László emlékeztetett: 1913 óta, azaz több mint egy évszázada nem épült villamosvonal olyan magyar városban, ahol korábban nem járt a kötöttpályás tömegközlekedési eszköz. Akkor Pécsett indult el a villamosközlekedés.

Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 6

A tanácsadó kiemelte, 2017 végén kezdődött meg a tram-train kivitelezése, ami során 1,8 milliárd forintnyi gáz-, víz-, szennyvíz, hírközlési- és egyéb elektromos vezetékek, kábelek újultak meg a nyomvonalon. A beruházás során 3850 méter vágány épült meg 5 kitérővel és hat megállóval, ezek: Nagyállomás, Kálvin tér, Kossuth tér, Hősök tere, Strandfürdő, Népkerti állomás.

Még elmondta, a projekt által 2400 négyzetméter járda, 28 ezer négyzetméter út és 2600 négyzetméter kerékpárút újult meg. A munkálatok során összesen 110 fát vágtak ki, amik helyett 460-at ültetnek, valamint 13 ezer cserjét telepítenek.

Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 8

P+R parkoló a Népkertnél 50, a Nagyállomásnál 44 létesült, és a teljes nyomvonalon 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 1 Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 3 Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 4 Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 5 Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 10 Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen 12

Fotók: Gémes Sándor