Péntekig rója a köröket a próbavillamos Vásárhelyen (fotók, videó)

A hétvégéig láthatják a vásárhelyiek a Szegedről érkezett villamost a tram-train nyomvonalán, ahol folyamatosan zajlanak a tesztek – számolt be szerdán Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó.
Kedden megérkezett a Szegedi Közlekedési Társaság próbavillamosa Vásárhelyre, hogy tesztelje az elkészült villamoshálózatot. A szerdai sajtótájékoztatón Kanda Imre, a tram-train beruházás főmérnöke ismertette: ez a jármű annyiban hasonlít a majdani szerelvényekhez, hogy képes diesel motorral és elektromos ellátással is közlekedni, illetve a kereke ugyanolyan profilú, mint a tram-train kocsiké.
– Péntek délig tesztelnek a villamossal Vásárhelyen. Ezt követően január végén, február elején találkozhatnak az itt élők az első tram-train prototípussal, ami kezdi a próbaüzemet – mondta Kanda Imre, hozzátéve: egy-egy szerelvény 37 méter hosszú, 70 tonna súlyú, 800 lóerős és 216 férőhelyes lesz.
A főmérnök kijelentette: 2021-ben nyolc szerelvény érkezik, és reméli, hogy jövő ilyenkor már teljes kapacitással, menetrend szerinti forgalommal üzemel az új tömegközlekedési eszköz.
Mucsi László emlékeztetett: 1913 óta, azaz több mint egy évszázada nem épült villamosvonal olyan magyar városban, ahol korábban nem járt a kötöttpályás tömegközlekedési eszköz. Akkor Pécsett indult el a villamosközlekedés.
A tanácsadó kiemelte, 2017 végén kezdődött meg a tram-train kivitelezése, ami során 1,8 milliárd forintnyi gáz-, víz-, szennyvíz, hírközlési- és egyéb elektromos vezetékek, kábelek újultak meg a nyomvonalon. A beruházás során 3850 méter vágány épült meg 5 kitérővel és hat megállóval, ezek: Nagyállomás, Kálvin tér, Kossuth tér, Hősök tere, Strandfürdő, Népkerti állomás.
Még elmondta, a projekt által 2400 négyzetméter járda, 28 ezer négyzetméter út és 2600 négyzetméter kerékpárút újult meg. A munkálatok során összesen 110 fát vágtak ki, amik helyett 460-at ültetnek, valamint 13 ezer cserjét telepítenek.
P+R parkoló a Népkertnél 50, a Nagyállomásnál 44 létesült, és a teljes nyomvonalon 900 kerékpártárolót alakítottak ki.