quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Promenad.hu archívum

Miklós Anikó: tankerületi igazgatóként sem szakadok el a gyermekektől

2021. január 19.

Minél szélesebb látókörű, magasabb műveltségű, közösségükért, családjukért, nemzetükért felelősséget vállaló, testi-lelki egészségben felnövő gyermekeket kell nevelni – jelentette ki lapunknak adott interjújában Miklós Anikó. A Klauzál Gábor Általános Iskola korábbi igazgatója január elsejétől a Hódmezővásárhelyi Tankerület vezetője lett, így a fő feladatává az ide tartozó oktatási intézmények zökkenőmentes fenntartása, működtetése vált.

– 2021 januárjával nevezték ki Önt a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ élére, korábban a Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskolát vezette. Nehéz szívvel hagyta ott az iskolát?

– Pedagógus vagyok, és egy pedagógus legnagyobb vágya, hogy gyermeket tanítson, velük foglalkozzon, nyomon kövesse évről-évre azt a változást, amelynek önmaga is részese. Ezért nehéz szívvel szakadtam el a napi tanítástól. Korábban egy nevelőtestület irányítása volt a feladatom, most viszont egy hivatal vezetése a munkám. Iskolaigazgatóként szerzett tapasztalataimból sok mindent hasznosíthatok a jövőben. Tankerületi igazgatóként sem fogok elszakadni a pedagógusoktól, a gyermekektől, hiszen a Tankerületnek, mint fenntartónak, fő feladata az oktatási intézmények fenntartása, működtetése. A tanítás azonban mindig hiányozni fog.

– Egy nagy, színes és összetett tankerület élére került, ide tartozik a vásárhelyi, a makói, a szentesi és a csongrádi járás közoktatása is. Hogyan értékeli a tankerület helyzetét, milyennek látja a tankerületet így 2021 elején?

– Valóban, a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központhoz 4 járás köznevelési intézményei tartoznak. Célunk továbbra is a gyermekek minél magasabb szinten történő nevelése-oktatása, hogy kikerülve az általános- és középiskolákból megvalósíthassák céljaikat a felsőoktatásban, illetve sikeresek legyenek a munka világában.

– Melyek a legfőbb kihívások, amikkel frissen kinevezett tankerületi igazgatóként szembesülni fog?

– A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ igazgatójaként legfontosabb feladatom az oktatási intézmények zökkenőmentes fenntartása, működtetése. Ebben segítséget nyújt két jól képzett, szakmailag magas szinten álló – szakmai és gazdasági – igazgatóhelyettes, és a Tankerületi Központ minden munkatársa.

– Milyen kapcsolatra törekszik a tankerületében működő kormányhivatallal, járási hivatalokkal, illetve önkormányzatokkal?

– Az említett hivatalokkal eddig is gördülékeny volt az együttműködés, ezután is erre törekszem. Minden településen szeretnék a polgármesterekkel, intézmények vezetőivel, hivatalvezetőkkel találkozni, a meglévő jó munkakapcsolatot folytatni, ápolni.

– Most hogy látja, milyen további kihívásokat, feladatokat tartogathat a pandémia a tanévből hátralévő hónapokra? Hogyan készülnek ezekre?

– Úgy látom, hogy az intézmények mind a jelenléti, mind a tantermen kívüli digitális munkarend esetén a lehető legmagasabb színvonalon igyekeznek ellátni a feladataikat. Sajnos az iskolai életet most nem lehet a megszokott eseményekkel, versenyekkel, programokkal színesebbé tenni. Az első hullámban egyik napról a másikra kellett átállniuk az intézményeknek a tantermen kívüli digitális munkarendre. A második hullámot már felkészülten vártuk. Ami kisebb nehézséget okozott, hogy a tanulók saját eszközei nem minden esetben feleltek meg az új informatikai kihívásoknak. Ezen úgy segítettünk, hogy a gyerekeknek több intézményben is tabletet, laptopot biztosítottunk.

– Hogyan tudná összefoglalni, ön szerint mi a közoktatás legfontosabb feladata e tekintetben a 21. században, mivel és mi módon kell segítenie a fiatalok nevelését, képzését, majdani boldogulását, szakmai érvényesülését?

– Egységes, minőségi, magas színvonalú oktatás biztosítása minden gyermek részére. Kiemelt feladat a leszakadás megakadályozása, a tehetséggondozás, hogy minél szélesebb látókörű, magasabb műveltségű, közösségükért, családjukért, nemzetükért felelősséget vállaló, testi-lelki egészségben felnövő gyermekeket neveljünk.

Fotó: Archív