quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Promenad.hu archívum

Február 22-től ismét vonatok közlekednek Szeged és Hódmezővásárhely között

2021. február 03.

A tram-train beruházáshoz kapcsolódóan hamarosan befejeződik a vonatközlekedést érintő felújítás a Szeged és Hódmezővásárhely közötti pályaszakaszon, ezért február 22-től ismét teljes útvonalon közlekedhetnek a vonatok a Szeged­–Békéscsaba vonalon. Akkortól már nem kell pótlóbuszokra szállni Szeged és Hódmezővásárhely között.

Magyarország első tram-train vágányhálózatának Hódmezővásárhely belterületén végzett kiépítése párhuzamosan haladt a Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonal átépítésével. A felújítás során, 2018 áprilisától a két megyei jogú város állomásai között szünetelt a vonatközlekedés és pótlóbuszok szállították az utasokat. Február 22-től Szeged és Békéscsaba között a teljes vonalon M41-es (Csörgő becenevű) dízelmozdonyok közlekednek – az utasforgalom mértékétől függően – 2-3 kocsival.

A Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba vonalon a vonatok a közforgalmi menetrendben meghirdetettek szerint fognak közlekedni, a korábban már megszokott csatlakozási rendszer megtartásával Szegeden, Békéscsabán és Orosházán, valamint továbbra is Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson biztosítanak átszállást Szentes felé.

Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között 22 kilométeren fektettek le síneket, ahol a vasútüzem megkövetelte, ott második vágány is épült, ágyazat- és tereprendezési munkákat is végeztek, szabályozták a váltókat és a vágányokat, jelenleg pedig folyamatban van még a biztosítóberendezés kiépítésének befejező fázisa. Ez a pályaszakasz 100 km/h-ás megengedett sebességre lesz alkalmas a szükséges hatósági eljárások lefolytatása után. Hódmezővásárhelyen új villamosvonalat építettek ki, öt megállóval, egy villamos végállomással Hódmezővásárhely nagyállomáson, valamint – a menetrend pontosabb tarthatósága érdekében – forgalmi kitérőkkel.

A pályaépítéssel párhuzamosan zajlik a vasút-villamos járművek beszerzése is. A MÁV-START szentesi telephelyén két hete mutatták be a Vásárhely 1-es tram-traint. Az első három szerelvény 2021. szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.

Forrás: mavcsoport.hu