quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 08. vasárnap
  -  Medárd
Promenad.hu archívum

Nem dobál be több reklámújságot a postás

2021. március 10.

Az idén júliustól kilép a Magyar Posta Zrt. a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének piacáról. A lépés az összes típust, így a kereskedelmi, az ingyenes sajtótermék és a politikai reklámkiadványok terjesztését is érinti.

A címezetlen reklámkiadvány terjesztési piac több szereplős, a Magyar Posta részesedése becslések szerint mintegy 25 százalékos, és ezzel a második legnagyobb szereplő, ám tavaly már egyharmaddal kevesebb reklámújságot kézbesített, mint 2019-ben.

Ennek oka az, hogy az internethasználat terjedésével párhuzamosan a címezetlen reklámkiadványok piaca is zsugorodik. Emiatt a verseny is egyre élesebb, az árak egyre nyomottabbak, így a tevékenységhez kapcsolódó költségek rendre meghaladták a bevételt a postánál. A döntésről a vállalat a márciusban értesíti minden partnerét.

A Magyar Posta vezetése 2019-ben hirdette meg modernizációs programját, melynek egyik első lépéseként átláthatóbb, egyszerűbb termékstruktúrát alakított ki a levéltermékeknél, bevezette a könyvelt levélküldemények nyomkövetését, és országosan kiterjesztette az elektronikus kézbesítési rendszert. A vállalat egyik legnagyobb mértékű beruházását, az MPL+ logisztikai fejlesztési programot 2019-ben indította el, 2020-ban megújította a Díjnettel közös iCsekk applikációját, és megépítette az ország addig legnagyobb logisztikai depóját Fóton.

A főbb tevékenységek fejlesztései mellett néhány szolgáltatását illetően racionalizálást hajtott végre a posta: így például a kisebb postákon megszüntette a kereskedelmi termékek árusítását, illetve a hírlapértékesítést. Szintén gazdaságossági indokok miatt július elsejétől kivonul az országos napilap kézbesítési piacról, csak a hetilapok, magazinok, színeslapok feldolgozását, terjesztését és kézbesítését tartja fenn.

A Magyar Posta továbbra is elkötelezett a hagyományos szolgáltatásainak fenntartásában és fejlesztésében. Az idén kiemelten kezeli a csomaglogisztikai üzletágban tervezett beruházásokat, országszerte több depó kialakítása és gépesítése várható.

Forrás: magyarnemzet.hu