quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Egy kis összegzés: ennyi minden épült Vásárhelyen a Tram-train által

2021. március 30.

Manapság szinte a Vásárhelyen élőknek már fel sem tűnik, hogy az elmúlt években mennyire megváltozott a városkép és a közlekedési rendszer a településen a Tram-train beruházás miatt. Cikkünkben összeszedtük a legfőbb tudnivalókat, amik a mintegy 80 milliárd forintos projekthez kötődnek.

Hódmezővásárhelyen 2017 végén kezdődött meg a Tram-train kivitelezése. Ennek során 1,8 milliárd forintnyi gáz-, víz-, szennyvíz, hírközlési- és egyéb elektromos vezetékek, kábelek újultak meg a 3850 méter hosszú vásárhelyi nyomvonalon. A Nagyállomástól a Népkerti vasútállomásig tart a közel 4 kilométeres vágány, ami mentén összesen 6 megállót alakítottak ki (Nagyállomás, Kálvin tér, Kossuth tér, Hősök tere, Strandfürdő, Népkerti állomás). A fel- és leszállóhelyeken tájékoztató rendszerek segítik az utasok boldogulását, valamint kényelmes, korszerű körülmények között várhatjuk a szerelvényeket.

Plusz négy Tram-train szerelvény érkezik Vásárhelyre (X) 2

A projekt által a városban 2400 négyzetméter járda, 28 ezer négyzetméter út és 2600 négyzetméter kerékpárút újult meg. A munkálatok során összesen 110 fát vágtak ki, amik helyett 460 újat ültetnek, valamint 13 ezer cserjét telepítenek. A Szőnyi utcán a városfal is megújult.

P+R parkoló a Népkertnél 50, a Nagyállomásnál 44 létesült, míg a teljes nyomvonalon 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Új körforgalmakat is hozott a beruházás: a Bajcsy-Zsilinszky-Kistópart-Hódtó, az Andrássy-Petőfi-Bocskai, valamint az Andrássy-Szent Antal utcák kereszteződésében épültek új közlekedési csomópontok. Emellett három helyen jelzőlámpás rendszer irányítja a forgalmat: az Ady Endre utca-47-es főút és az Ady Endre utca-Bartók Béla utca kereszteződésekben, illetve az Emlékpontnál.

Ejtsünk néhány szót a szerelvényekről is: 37 méter hosszúak és 71 tonna súlyúak. 216 férőhellyel rendelkeznek, kerékpárt is lehet szállítani rajtuk, akadálymentesek és alacsonypadlósak, ezért mozgássérültek is utazhatnak rajtuk. Városban 50 km/h sebességgel, városon kívül 100 km/h-val közlekednek majd.

Befutott Vásárhelyre a tram-train! 1

Az első, Vásárhely 1-es névre hallgató Tram-train már Vásárhelyen is bemutatkozott, és hamarosan megkezdi a próbaüzemet a településen. A napokban pedig a Vásárhely 2-es is megérkezett Valenciából Szentesre, ahol összeszerelik, majd szintén megkezdi a vonali próbákat. Összesen 12 szerelvény lesz, amiből idén 8-at láthatunk. A Lázár János által irányított projekt célja, hogy ősszel meginduljon a Tram-train Vásárhely és Szeged között, ezzel is jobbá téve minden vásárhelyi család életét és megemelve a város társadalmi jólétét.

Lázár János ennek kapcsán nemrég úgy fogalmazott: „nem volt könnyű meggyőzni a két város közösségét, hogy ez az eszköz mindenki számára előnyt és új életet jelent, de most már örömmel jelenthetem, hogy a vásárhelyiek megfogták az Isten lábát és megkötötték az évszázad üzletét. Egy 80 milliárd forintos beruházással gazdagodnak, ami egyetlen forintjukba sem került, mert a forrást az Európai Unió és a Magyar Kormány biztosította”.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]