Folyamatos próbák alatt a Tram-train

Már három villamosvasút-szerelvény érkezett Spanyolországból Magyarországra, hogy minél hamarabb megkezdje a próbaüzemet és mielőbb forgalomba állhasson. A Hódmezővásárhely-Szeged közötti forradalmian új közlekedési eszköz üzembe helyezésével folyamatosan teszteket végeznek a szakemberek, hogy a városi villamos biztonságban szállítsa majd a két város között ingázók ezreit.
Mint arról többször beszámoltunk, idén nyolc Tram-train szerelvény érkezik Magyarországra. Ebből az első három prototípusnak kell a legtöbb próbakilométert megtennie, összesen 50 ezer kilométert, hiba nélkül.
Ezen kívül folyamatos vizsgálatok alá vetik a járműveket a szakemberek, akik többek között terheléses- műszaki-,, futópróbát, ellenmenet kizárást és fékpróbát is végeznek rajtuk. Mindezek célja, hogy a villamosvasútra a lehető legnagyobb biztonságban szállhassanak majd fel a Hódmezővásárhely-Szeged között közlekedők.
Emellett zajlik a Tram-train vezetők képzése is a MÁV-Start koordinálásával. Május második hetére tíz fő végezte el sikeresen a képzést, hamarosan pedig ismét tízen tesznek hatósági vizsgát. Összesen negyvenen szereznek majd a jogosítványt a szerelvények vezetésére. A képzés feltétele a nagyvasúti jogosítvány.
A mintegy 80 milliárdos, a Magyar Kormány és az Európai Unió által támogatott gigaberuházás keretében júniusban a negyedik, míg júliusban az ötödik szerelvényt is Magyarországra szállítják. Az új Tram-train kocsikat az eddigiekhez hasonlóan Szentesen szerelik össze. Ezek a szerelvények már nem prototípusok, hanem szériajárművek, ezért jóval kevesebb vizsgálat vár rájuk, és elég nekik 2-3 ezer kilométert megtenniük a forgalomba állítás előtt.