Továbbra is fáznak a vásárhelyi panelekben

Cikkünk után újabb elégedetlen észrevételek futottak be portálunkhoz a vásárhelyi távfűtéssel kapcsolatban. Olvasóink azt írják: 17-18 fokos lakásokban kénytelenek élni, míg valaki egyenesen úgy fogalmazott: „muszáj klímáznia, hogy ne fagyjon meg”.
Nagy reakcióhullámot váltott ki január 2-án megjelent, „Hidegben köszöntötték a vásárhelyi paneltömböknek” című cikkünk. Olvasóink számos tapasztalatot közzétettek bejegyzésünk alatt, például a Kistópart és az Eszperantó utcáról, valamint a Csengettyű közből, ezekből szemlézünk néhányat:








Varga Ferenc, a Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. távfűtési részegység vezetője január 2-án a Promenad24-nek azt mondta: a szolgáltató a távhőt az épületek hőmennyiségmérőjéig biztosítja, onnantól a teljes belső rendszer, például a költségosztók, az összes szerelvény és radiátor a házhoz tartozik. A szakember hozzátette: nem állnak karbantartási szerződésben a lakásszövetkezetekkel, ezért a műszaki állapotokról azoknak kell gondoskodni.
– Akkor lehet a HVSZ a felelős, ha az egész tömbben gondok vannak a fűtéssel, ha lakásonként eltérő a fűtés minősége, akkor belső probléma állhat fenn – fejtette ki Varga Ferenc. Kiemelte: 0-24 órás diszpécser szolgálatot tartanak fenn, a 0662/244-870-es telefonszámon. Amennyiben valaki bejelentést tesz, a HVSZ közös bejárást tart a közös képviselővel vagy az épület által megbízott karbantartóval.
A távfűtéssel kapcsolatban a HVSZ tulajdonosának, az önkormányzatnak is küldtünk kérdéseket, de egyelőre nem kaptunk válaszokat.