Vásárhelyt is érintő nagy bejelentéseket tett Lázár János Szegeden

Jövőre elkészülnek az algyői Tisza-híd négysávosításának tervei – ismertette az építési és közlekedési miniszter Botka László polgármesterrel közös pénteki sajtótájékoztatóján. A politikus hangsúlyozta: minden lehetséges, ha valaki az együttműködést keresi és nem a különbözőségeket. A szegedi BYD-gyár megépítése a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb fejezete. Autópályák, vasútvonalak fejlesztése is kapcsolódik a beruházáshoz.
Szegeden járt a kormány nevében Lázár János pénteken, hogy egyeztessen Botka Lászlóval Szeged és a térség fejlesztéséről. A tárgyalások utáni közös sajtótájékoztatón a polgármester elmondta, az utóbbi időszakban a legszorosabb együttműködésben dolgoztak a kormányzati szervekkel a 4 milliárd eurós beruházásban, ami évente 300 ezer elektromos autó gyártását és csaknem 10 ezer új munkahelyet jelent.
Kiválóan halad a beruházás
– jelentette ki Botka László.
Kulcsfontosságú a BYD-gyár építése
Lázár János elmondta: a BYD-gyár megépítése a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb fejezete, ami térség és a Dél-Alföld fejlesztésében kulcsfontosságú lesz. A miniszter hozzátette, a kormánynak van célja Szegeddel, ami Európa 30 legfontosabb ipari központjába léphet a beruházással. 2025-ben már a gyártósorról autók gurulhatnak le, ehhez komoly infrastruktúra kell. Mindez érinti az M43-as és az M5-ös autópályát, a Szeged környéki vasutakat és a röszkei határátkelőt is.
Meggyorsítják a szegedi déli híd megépítését, valamint a Szeged-Debrecen közötti négysávosítás első etapjába kerülhet az algyői Tisza-híd fejlesztése is.
– Jövőre elkészülhet a híd négysávosításának kiviteli tervei, és 2026-ban megszülethet a kiviteli döntés. Egy kétszer két sávos híddá alakul az algyői híd – ismertette a miniszter.
A makói térség is sokat profitálhat
A BYD, a vasúti tranzitterminál és egyéb szegedi-térségi fejlesztésekkel a környék régiói, térségei is rengeteget profitálhatnak. Szabad munkaerő a makói kistérség településein található, ezt maximálisan ki fogják aknázni, de a Vajdaságból és a vármegye többi térségéből is várnak és toboroznak majd munkaerőt.
Elhangzott az is, magyar-szerb-kínai együttműködéssel Röszkén pedig a schengeni térség legnagyobb közúti, vasúti és teherforgalmi átkelőjét építik fel.
Lázár János kiemelte, az M43 és M5-ös gyárig való bekötése és négysávosítása mintegy 5,5 milliárdos beruházás lesz és a Colas Magyarország fogja kivitelezni vélhetően. A beruházás 2026 első negyedéve előtt befejeződhet.
Megyeri József – Szombat Mihály