quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Térség

Dolhai Attila: Egy csodálatos, varázslatos előadást akarunk létrehozni

2024. július 27.

Első alkalommal mutatják be a Rebekát szabadtéri színpadon, ami világpremierré teszi a darabot. A Szegedi Szabadtéri színpadán az egyik főszereplőt Dolhai Attila alakítja, aki a Rádió 7-ben beszélt a musicalről és élményeiről.

A Rebecca huszadik század elejét idéző, úri világa Horesnyi Balázs díszletében, Velich Rita jelmezeivel kel életre. A korhű vizualitás megalkotásában a legmodernebb színpadtechnikai eljárásokat is bevetik az alkotók.

„A Szegedi Szabadtéri egyrészt Magyarországon a legnagyobb szabadtéri színpad, másrészről nagyon kiemelt kulturális központ is. Színházak, emberek találkozásának központja, különböző társulatokból vándorolunk, zarándokolunk ide és együtt dolgozunk azért, hogy létrejöjjön egy különleges produkció, így a Rebeka is” – hangzott el az interjú elején.

Dolhai Attila a szerepéről elmondta, hogy mostanában nagy, erős férfiakat játszott a színpadon, „ki, ha én nem?!” figurákat, akiknek nagyon erős a jelenlétük. A Rebeccában azonban az érzékenység, a lelkiismeretfurdalás, a hibákkal való megküzdés, azoknak a leplezése, a társadalomban való megfelelés, az arisztokráciában betöltött pozíciónak a megőrzése, és ezeknek a mérlegelése jellemzi a karakterét.

„Az volt a nehéz ebben a karakterben, hogy valahogy megtaláljuk ezt a fajta érzékenységet, miközben azért mégiscsak jelen kell lenni, de nem erővel, mert ebben az esetben nem az a jó út. És persze nyilvánvalóan férfiként sok-sok mindennel azonosulhatunk, – de nem csak férfiként, hanem emberként is – el lehet mondani, hogy hibát hibára halmozunk, és próbálunk újra felállni, és újra nekimenni az életnek” – fogalmazott a színész.

Dolhai egy kulisszatitkot is elárult, és a színpadra lépés előtti percekről is beszélt a Rádió 7-nek. A kezdés előtti pillanatok inkább a készülés jegyében zajlanak, beszédgyakorlatokkal, beénekléssel. „Ilyenkor még átnézzük a kellékeket, hogy minden ott van-e, átbeszéljük az öltöztető hölggyel, hogy hol és mikor ne engedjen öltözni, amikor már én öltözni szeretnék. A közvetlen színpadra lépés előtti másodperc az már csak a nyugalom, izgalom vegyülete” – tudtuk meg az interjúból.