quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 25. péntek
  -  Márk
0-24

Nagy Márton szerint is drága az üzemanyag itthon

2024. április 15.

A nemzetgazdasági miniszter az üzemanyagárakról: A KSH elemzése után dönthet a kormány a beavatkozásról.

–A 4 százalékos gazdasági növekedés a fenntartható irány Magyarországon, ami elég a kormány célkitűzéseihez. Ha beindulnak beruházások, mint a CATL vagy a BMW fejlesztése, és ezek teljes kapacitáson fognak termelni, akkor a 4 százalékos növekedés nagyon könnyen elérhető, de ehhez kell az exportpiacaink és Németország begyógyulása is. Pont azért megyek a hét elején Berlinbe, hogy tárgyaljak német kormányzati képviselőkkel a versenyképesség és járműgyártás helyzetéről. Mi is látni szeretnénk, hogy mit várhatunk a német gazdaságtól – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Világgazdaságnak Kiskunhalason az ország első roma vállalkozásfejlesztési központjának átadásán.

Hozzátette: 

ami a növekedés helyreállását illeti, a fogyasztás a reálbérek emelkedésének köszönhetően szépen áll helyre, olyan ütemben, ahogy vártuk. A beruházások, hitelezés helyreállása ugyancsak megkezdődött, miközben a munkaerőpiaci aktivitás is folyamatosan nő, és egyre kevesebb az inaktív, tehát jók a munkaerőpiaci folyamatok. Egyedül az exportpiacaink aktivitása nagy kérdőjel, de ez meg nem tőlünk függ, hanem a német gazdaságtól.

Az üzemanyagárakkal kapcsolatban elmondta: – A kormány türelme kezd elfogyni, ez látszik az elmúlt napok történésein is. Figyelmeztettük a MÁSZ-t (ásványolaj szövetség) és a Molt is, hogy azt a megállapodást, amely értelmében a hazai üzemanyagáraknak a régiós középmezőnyben kell lenniük, tartsa be, ugyanis időközben az árak elcsúsztak. Véleményünk szerint 7-9 százalékkal vannak följebb a hazai üzemanyagárak, mint a régiós átlag. De annak érdekében, hogy ne legyen vita arról, hogy pontosan mi is a régiós átlag, a KSH-t bíztuk meg, mint független objektív szervezetet, hogy alakítsa ki ennek módszertanát. Jövő hét péntektől fogja publikálni a szomszédos országok üzemanyagárait, és az átlagokat, utána tud a kormány dönteni, hogy beavatkozik-e vagy sem az üzemanyagpiacon.

Az ágazati adókról pedig úgy vélekedett: – Nem gondolom, hogy visszafogják a gazdaságot, mellesleg látszik, hogy azok az adók, amiket kivetettünk, azok jól célzott adók voltak, főleg, hogy nagyon sok szektorban még most is nagyon nagy profitabilitás mutatkozik.

borítókép MTI/Purger Tamás