Hazugságok hálójában Márki-Zay Péter

Szélsőséges gyűlölködés, korrupció, rokonoknak és haveroknak kiszervezett munkák, lepukkant közterületek, magukra hagyott nyugdíjasok, a szólásszabadság lábbal tiprása közpénzből, lemaradás a többi megyei jogú várostól. Avagy tényleg: mit kapott Hódmezővásárhely Márki-Zay Pétertől? Összeszedtük!
Márki-Zay Péter nem bírta ki. A polgármester továbbra sem tud szabadulni démonjaitól. Mint megírtuk, a napokban Lázár János bejelentette, hogy 2026-ban nem indul egyéni képviselőjelöltként az országgyűlési választáson. Úgy fogalmazott, gyökeres változásra, teljes sorcserére van szüksége szülővárosának, Hódmezővásárhelynek: 2024-ben új polgármesterre, 2026-ban pedig új országgyűlési képviselőre. Ennek a megújulásnak elősegítője, nem pedig akadálya lesz – ígérte. Márki-Zay – akinek egyetlen politikai terméke hat éve az állandó „lázározás” – képtelen volt lépést váltani, s erre is azonnal „lázározással” reagált: sértegetésekkel, rágalmakkal teli kommentben támadta le a honatyát, minisztert. Tette ezt ráadásul „valamennyi vásárhelyi nevében” – semmibe véve 13 ezer vásárhelyi szavazópolgár véleményét, ahogy arra Cseri Tamás felhívta a figyelmet.
Legalább ennyire fontos azt is megjegyezni, hogy a polgármester írása hemzseg a valótlanságoktól, a hamis állításoktól. Hazugságokkal igyekszik cáfolni azt, amire Lázár rámutat: „Hódmezővásárhely ma végletekig megosztott, egyre jobban lemaradó város”. Mutatjuk, miben nem mond igazat Márki-Zay Péter!
1, Az elmúlt években megindult a fejlődés, a város ugyanis éppen hogy nem lemarad, hanem minden ranglistán emelkedett.
Nem igaz. Nemrég írtuk meg, hogy Hódmezővásárhely teljesített a legrosszabbul a megyei jogú városok között az Otthon Centrum és a Pénzcentrum friss élhetőségi szakmai rangsorában, a felmérés szerint a megyei jogú városok közül jelenleg itt a legrosszabb élni. Az Otthon Centrum a nemzetközi szakmai trendekhez igazodva állította össze élhetőségi rangsorát, az egészségügyi, oktatási, foglakoztatási és népjóléti életminőségi mutatókat vetették össze. Hódmezővásárhely bizonyult a legélhetetlenebb megyei jogú városnak. A 83 települést összesítő rangsorban mindössze a 70. helyen szerénykedik, ez Márki-Zay igazi bizonyítványa.
2, Vásárhelyen a legápoltabbak a közterületek, itt a legjobb a hulladékgazdálkodás.
Ordító hazugság. Mióta Márki-Zay a polgármester, megsokasodtak a lakossági panaszok azzal kapcsolatban, hogy a város gondozatlan és gazdátlan, soha nem volt még ennyire elhanyagolt, mint ezekben az években. Lapunk is számtalan fotót közölt az embernagyságú gazról, a burjánzó fűről, a járdákra, kerékpárutakra terpeszkedő növényzetről, bokrokról. Korábban a polgármester is kénytelen-kelletlen elismerte, hogy beletört a bicskája a fűnyírásba. Külön fűnyírásügyi alpolgármestert is kinevezett, de a helyzet nem lett jobb. A közterületen álló fák elhanyagoltsága is tagadhatatlan, az előző időszak brutális viharai idején a vásárhelyiek is megtapasztalták, mivel jár a város nemtörődömsége, hiszen jobbra-balra dőltek, autókra-házakra potyogtak a fák. Ami a hulladékgazdálkodást illeti, szintén hétről hétre kapjuk az olvasói fotókat a szemetes Vásárhelyről, az illegálisan kihelyezett hulladékról, a hulladékgyűjtők körül szétdobált és a közterületeket szétszórt szemétről. E téren is bőven lenne mit tennie a városvezetésnek a hencegés helyett.
3, Vásárhelyen a legjobb a helyi közlekedés.
Ami a buszközlekedést illeti, teljes valótlanság. A zörgő, csattogó, télen fűtetlen, nyáron hűtetlen, korszerűtlen, kényelmetlen Jovány-buszokat aligha lehet egy lapon említeni akár a Volánbusz modern, környezetkímélő, kényelmes, utasbarát eszközeivel. Apropó, az állami társaságot Márki-Zay üldözte el a városból, s lehet, a vásárhelyi adófizetők nyögik majd ennek a több száz milliós árát… Az már más kérdés, hogy a két éve átadott tram-trainnel szintet lépett Vásárhely közlekedése, ez azonban nem Márki-Zay érdeme, hanem éppen hogy Lázár Jánosé. A polgármester ott fúrta, ütötte, szívatta és akadályozta a fejlesztést, ahol csak érte.
4, Vásárhely nyújtotta a legtöbb támogatást a nyugdíjasoknak.
Újabb orbitális hazugság! Közismert: Márki-Zay jövedelemhatárhoz, regisztrációhoz, jelentkezéshez és egyéb feltételekhez kötötte a nyugdíjasok támogatását. Tavaly kevesebb mint 1500 idős jelentkezett a városi pénzért, s nem egész 25 milliót fordítottak e célra. A városvezetés látványosan spórolt a szépkorúakon. Eközben a fele akkora Makó háromszor ennyi pénzzel fejezte ki megbecsülését idősei felé, több mint 5 ezer 65 év feletti polgárának adott 15 ezer forintos karácsonyi utalványt 75 millió forint értékben. Lenne tehát mit tanulni.
5, Hódmezővásárhely a legbiztonságosabb város, és a legkevésbé korrupt is.
Nos, ami az állítás első felét illeti, az nem Márki-Zaynak köszönhető, hanem a szabálykövető, rendkövető, fegyelmezett vásárhelyi polgároknak, valamint az előző, fideszes városvezetés és a rendőrség együttműködésében megvalósított közterületi térfigyelőkamera-fejlesztésnek (ahol a kamerák nem a polgármester hivatalába, hanem a rendőrségre voltak bekötve…). A korrupció terén pedig a polgármester jobban teszi, ha hallgat. Már a bíróság is kimondta, hogy:
- jogsértő, azaz korrupt módon saját kampányfuvarosának szervezte a helyi buszközlekedés zsíros, éves szinten 100-150 milliós üzletét.
- Emellett a sógorával terveztetett meg egy utcát az adófizetők millióiból Hódmezővásárhelyen;
- a saját főtanácsadója csinosítgatja a városháza tornyát százmilliókból súlyos hónapokat csúszva.
- A Közbeszerzési Döntőbizottság 32 milliós gigabírsággal sújtotta a várost, mert a buszközlekedés kiszervezésénél a magyar és az uniós jogszabályokat is megszegték.
- Korábban is kapott már Vásárhely 1 milliós bírságot azért, mert egy strandberuházásnál Márki-Zayék elmulasztották a közbeszerzést;
- illetve 13 milliós bírságot kellett fizetni azért, mert a Márki-Zay-féle hivatal két külsős céggel kötött informatikai szerződésnél is jogtalanul mellőzte a közbeszerzési eljárást.
Ennyit a kék szalagról és a korrupciómentességről.
6, Lázár János hátráltatja a város fejlődését.
Lásd fentebb, 3-as pont: tram-train. Az elmúlt hat év legnagyobb, gyakorlatilag egyetlen komoly vásárhelyi fejlesztése Lázár János nevéhez fűződik. Pont.
7, Zsarnokok nélkül él a város, és olyan vezetői vannak, akik a lakosokat szolgálják és nem uralkodnak felettük.
Ordas hazugság. Az Amerikából hazatelepített Márki-Zayval érkezett meg Hódmezővásárhelyre 2018-ban a soha nem látott, aberráltozásig, buzizásig, leszbikusozásig, pedofilozásig, tolvajozásig süllyedő gyűlöletkampány, mely nem kímélt sem egyszerű polgárokat, sem pedagógusokat, sem egyházi személyeket. Mindenkit utolér, aki nem ért egyet a városvezetővel. A várost tandemben vezető Márki-Zay uralkodópár és kiszolgálóik – az ugyancsak Amerikából importált Gurzó Ákos, a First Lady kebelbarátnője, Csirák Dalma stb. – erőszakos, agresszív, zsarnoki gyűlöletpolitikája a végletekig megosztotta a várost, családtagokat, barátokat állított egymással szembe. Jelenleg akkora a „szólásszabadság” Vásárhelyen, hogy a polgármester épp 5 millió forint közpénzből akar megszüntetni egy neki nem tetsző, szembesítő Facebook-oldalt…