quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Vásárhely

Lázár János: Szabadkára is eljuthat a vásárhelyi villamos

2023. december 23.

A következő évek nagy projektje az lesz, hogyan tudjuk összekötni a vásárhelyi tram-traint Szabadkával – mondta el az országgyűlési képviselő.

A kormány kiemelt célja, hogy erősítse Magyarország és Szerbia gazdasági és társadalmi együttműködését. Ebben kiemelt szerep jut a Szeged–Szabadka-tengelynek – erről Lázár János beszélt a Rádió 7 Közös Nevezőjében. Mint elmondta, fontos lépés volt a két város közötti vasútvonal újranyitása, de számos egyéb terv is van a kapcsolatok elmélyítésére.

Az építési és közlekedési miniszter kitért rá: Szeged egy nagy nemzetközi fejlesztés célpontja lehet, a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása érkezhet ide. (Azóta már hivatalosan is bejelentette a kormány, hogy a kínai BYD elektromosautó-gyártó építi meg itt első európai üzemét, több ezer munkahelyet teremtve – a szerk.). Lázár szerint ha majd megvalósul ez a projekt, akkor kiemelt jelentősége lesz Szeged és Szabadka együttműködésének, a határforgalom újjászervezésének, a röszkei, tompai, hercegszántói és kelebiai határátkelők újjáépítésének, a két térség utakkal, vasúttal történő összekötésének. Az átjárhatóság biztosítása részben a munkaerő szabad áramlása, részben pedig a gazdasági, tudományos, kulturális kooperáció miatt – húzta alá.

„Szabadka egy nagyon jó város. A következő lépés, hogy a vásárhelyi tram-traint hogyan tudjuk majd összekötni Szabadkával. Ez egy újabb nagyprojekt lesz a következő években” – részletezte térségünk országgyűlési képviselője. Arra a kérdésre, hogy mikor valósulhat ez meg, így felelt: „ami most itt történni fog Szeged–Szabadka-, illetve magyar–szerb-relációban, annak a következő három évben meg kell történnie”.

Hozzátette: „Már most dolgozunk azon, hogy hogyan lehet az M6-os autópályát összekötni a hercegszántói határátkelőhellyel, építünk Mohácson 300-320 milliárd forintért egy új Duda-hidat 2024-től. Összekötjük az M6-os autópályát Bajával, építünk egy új autópályát Szekszárd, Jánoshalma és Kelebia között, és újjáépítjük az összes határátkelőhelyet, benne Röszkét is. Ez nagy lehetőséget biztosít a Dél-Alföld, Szeged és az Észak-Vajdaság együttműködésében.”