quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

Lázár János: kötelesség a vasút és a Volán fejlesztése

2023. november 09.

Ha normális vasúti és közúti közlekedést biztosítunk az embereknek, akkor nem fognak elköltözni a szülőhelyükről, hanem az ingázást választják, amely megfizethető, komfortos, olcsó és elérhető – szögezte le a miniszter.

A vasút és a Volán fejlesztése kötelesség, mert ha normális vasúti és közúti közlekedést biztosítunk az embereknek, akkor nem fognak elköltözni a szülőhelyükről, hanem az ingázást választják, amely megfizethető, komfortos, olcsó és elérhető – mondta az építési és közlekedési miniszter Kaposváron csütörtökön.

Lázár János a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű autóbusz átadásakor rámutatott: a tapasztalatok szerint ha valakinek naponta egy órát kell ingáznia, akkor a családjával előbb-utóbb beköltözik egy nagyobb városba, központba, pedig „az érdekünk az”, hogy a kistelepülések ne néptelenedjenek el. Ehhez biztosítani kell az eljutást a járásközpontokba, városokba – tette hozzá. Hangoztatta, ezért is tartotta fontosnak, hogy a tömegközlekedés olcsó legyen 2023-tól. Eddig 3 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek, nő a vasúton, vagy a Volán járatain munkába igyekvők aránya.

A miniszter elmondta: újjászervezik a magyarországi tömegközlekedést, de ez komoly kihívás, mert 4,5 millió ember kel útra naponta és igyekszik egy nagyobb településre, hogy ott dolgozzon, tanuljon, vagy valamilyen szolgáltatást vegyen igénybe. Hangsúlyozta, hogy a következő 10 évben újjáépítik a vasúti rendszert, a vasúti infrastruktúrát, a beruházások a járműállományt is érintik.

A vasút támogatására, a közlekedés biztosítására elengedhetetlenül szükség van a Volánra, különösen az olyan aprófalvas vármegyékben, mint Somogy, ezért a Volán fejlesztése sem maradhat el – tette hozzá. Utalt rá, hogy a Volán 17 ezer emberrel és mintegy 6 ezer járművel látja el feladatát, a társaság 2018 óta 2200 új buszt vásárolt, idén 500 új busz áll forgalomba, a terv jövőre 600, 2025 és 2030 között 3 ezer új beszerzése, amivel lecserélik a teljes flottát. „A célunk a MÁV-val és a Volánnal, hogy az emberek életét könnyebbé, a tömegközlekedést komfortosabbá, az iskolába, munkába járást elviselhető teherré tegyük” – közölte.

Lázár János beszélt arról is, hogy megrendelték a Kaposvár és Szigetvár közötti út négysávosra bővítésének terveit, a beruházás a következő évtized legnagyobb közútfejlesztése lesz a vármegyében. Emellett országos program indul az állam kezelésében lévő 30 ezer kilométernyi alsóbbrendű út felújítására, a kormány a javaslatot várhatóan még idén megtárgyalja és támogatásáról biztosítja – fűzte hozzá.

Lázár János beszédében kitért arra is, hogy lezárult a Modern városok program, és jelentősen hozzájárult Magyarország gazdasági növekedéséhez az a 2500 milliárd forint forrás amelyhez az elmúlt 8 évben 23 megyei jogú város jutott.

Kaposvárról azt mondta, látható, hogy milyen fejlődésen ment keresztül a város a programnak köszönhetően. Jelentősen nőttek az iparűzésiadó-bevételei, mindenkinek van munkája, aki dolgozni akar, uszoda, közösségi közlekedési központ épült, megújult a színház és gyorsforgalmi út köti össze a várost az M7-es autópályával. „Megnyitottuk a lehetőséget a gazdasági fejlődés előtt, meggyőződésem, hogy egy 2024-es bölcs választás, amely nem lehet más, mint Szita Károly munkájának a folytatása, megalapozhatja, hogy minőségi szintugrásra kerüljön sor a munkahelyek és a fizetések vonatkozásában” – jegyezte meg.

Úgy vélte, Kaposvár előtt ezzel az infrastrukturális alappal az a feladat áll, hogy belépjen az elitklubba, ahova Debrecen, Győr és Székesfehérvár tartozik. Lázár János szavai szerint ugyanakkor nemcsak a somogyi vármegyeszékhely, hanem Somogy is figyelmet érdemel. Somogy déli része, ahogy Dél-Baranya, Dél-Bács, Békés, Csongrád, vagy Hajdú-Bihar keleti része az ország tartaléka, ahol még van növekedési, fejlődési, fejlesztési lehetőség – hangoztatta.

Fotó: Facebook/Lázár János