A jövő autóját Szegeden rakják össze

Az ország egyik legnagyobb autóipari beruházása érkezik Szegedre. Az amerikai Tesla kínai riválisa itt építi fel elektromosautó-gyárát egy gigaberuházás keretében.
A világ második legnagyobb elektromosautó-óriásaként jegyzett kínai BYD Magyarországon, egészen pontosan Szegeden építheti meg az első európai autógyárát – közölte a hétvégén az országos média német lapértesülésekre hivatkozva. Az amerikai Tesla fő kihívója, kínai riválisa már meghozhatta a döntést a magyarországi beruházás végrehajtásáról – ezt a Frankfurter Allgemeine Zeitung hozta nyilvánosságra a kínai autógyártó környezetéből származó információk alapján. A Reuters hírügynökség megkeresésére a BYD megerősítette, hamarosan hivatalos bejelentést is tesz a gigaberuházásról.
Szeged mellett egyébként az M43-as autópálya közelében egy 300 hektáros földrész kisajátítását kezdte meg az önkormányzat egy küszöbön álló ipari beruházás számára. A kormány 21 milliárd forintot adott a szegedi ipari park fejlesztésére, emellett pedig nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá is nyilvánította a projektet, amelyet ezen a kisajátítás alatt álló 300 hektáron fognak elvégezni. Minden valószínűség szerint itt épül majd fel a „kínai Teslaként” emlegetett BYD új autógyára.
A Szegedre érkező vállalat Kína legnagyobb autógyártója, melynek célja, hogy globálisan is terjeszkedjen, az európai térnyerésében kulcsszerepe lehet a vállalat új elektromosautó-gyártó üzemének, ami Magyarországon épül majd fel, bár sajtóhírek szerint Németország és Franciaország is lobbizott azért, hogy megszerezze. Erről a jelek szerint lemaradtak, a jövő gépjárművét ugyanis Szegeden rakhatják majd össze. Minden valószínűség szerint erről is tárgyalt nemrégiben Kínában a magyar kormány részéről Orbán Viktor miniszterelnök és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is. Orbán Viktor Sencsenben személyesen is egyeztetett Vang Csuan-fuval, a BYD alapító-elnökével.
Márki-Zay Péter is örül a beruházásnak
Érdekesen reagált rá Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármester, hogy míg Makón 300 főnek munkalehetőséget biztosító, a Coca-Cola számára alumíniumdobozokat gyártó csomagolóipari gyárat létesíti egy kínai csúcsvállalat, a Benepack, Szegeden pedig a „kínai Tesla” építi fel európai elektromosautó-gyártó központját, Hódmezővásárhely közben éppen az elmúlt évek legnagyobb csoportos létszámleépítését hajtja végre a város legjelentősebb munkáltatója, a Villeroy. A városvezető azt mondta, majd a környező településeken, fél óra távolságban találnak munkát azok a vásárhelyiek, akik dolgozni akarnak. Ezek szerint nem is kell Vásárhelyen munkahelyteremtéssel foglalkozni…
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán