quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

Lázár János keményen odavágott: menesztette a MÁV-vezérhelyettest

2023. szeptember 06.

Betelt a pohár, a miniszter megválik azoktól, akik akadályozzák, lassítják vagy szabotálják a munkát a vasúttársaságnál vagy a tárcánál, elsősorban is az a Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonal helyreállítása kapcsán!

Lázár János építési és közlekedési miniszter felmentette a MÁV pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét, Virág Istvánt és Bádonfainé Szikszay Erzsébetet – írta meg szerdán a HVG. A lap értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes is megerősítette. A miniszteri döntés válasz arra, hogy a Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt – írta a lap.

Frissítés: A HVG-cikk megjelenése után a minisztérium annak pontosítását kérte, hogy Virág István vezérigazgató-helyettes esetében nem azonnali kirúgással, hanem nyugdíjazással ér véget a vezető MÁV-os karrierje. A MÁV pedig azt írta a lapnak, a felmentésről szóló „értesülés csak Bádonfainé Szikszay Erzsébet, gazdasági vezérigazgató-helyettes esetében helytálló. Virág István vezérigazgató-helyettes bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be.”

Korábban lapunk is beszámolt róla, mikor a probléma kiderült, a tárcavezető úgy fogalmazott: „a MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket. Garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését”. Arra a felvetésre pedig, hogy a MÁV szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, Lázár így válaszolt akkor az országos média kérdésére: „Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot!”

Csepreghy Nándor most azt mondta a HVG-nek, az érintett 1-es vasúti fővonalon a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok alakultak ki, ezért volt szükség sebességkorlátozás bevezetésére és a felújítási munkálatok minél hamarabbi megkezdésére.

„Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van, akit lefokozunk. Van, akit felmentünk. Van, aki helyett másnak adunk lehetőséget” – fogalmazott Csepreghy Nándor. A miniszterhelyettes arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is.

Csepreghy a tárca munkáját rendszeresen bíráló Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkárnak is üzent. Mint kifejtette, „ha [Vitézy] az államtitkársága idején feleannyit foglalkozott volna a jelennel, mint a távoli jövővel, most kevesebb bajunk lenne a vasútnál. Sajnos azonban többet költött látványtervekre és fantasztikus elképzelések kidolgozására, mint a pálya karbantartására, a meglévő járművek felújítására, vagy a kapacitások és a menetrendi álmok egymáshoz illesztésére.”

Fotó: Facebook/Lázár János