Lázár János keményen odavágott: menesztette a MÁV-vezérhelyettest

Betelt a pohár, a miniszter megválik azoktól, akik akadályozzák, lassítják vagy szabotálják a munkát a vasúttársaságnál vagy a tárcánál, elsősorban is az a Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonal helyreállítása kapcsán!
Lázár János építési és közlekedési miniszter felmentette a MÁV pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét, Virág Istvánt és Bádonfainé Szikszay Erzsébetet – írta meg szerdán a HVG. A lap értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes is megerősítette. A miniszteri döntés válasz arra, hogy a Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt – írta a lap.
Frissítés: A HVG-cikk megjelenése után a minisztérium annak pontosítását kérte, hogy Virág István vezérigazgató-helyettes esetében nem azonnali kirúgással, hanem nyugdíjazással ér véget a vezető MÁV-os karrierje. A MÁV pedig azt írta a lapnak, a felmentésről szóló „értesülés csak Bádonfainé Szikszay Erzsébet, gazdasági vezérigazgató-helyettes esetében helytálló. Virág István vezérigazgató-helyettes bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be.”
Korábban lapunk is beszámolt róla, mikor a probléma kiderült, a tárcavezető úgy fogalmazott: „a MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket. Garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését”. Arra a felvetésre pedig, hogy a MÁV szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, Lázár így válaszolt akkor az országos média kérdésére: „Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot!”
Csepreghy Nándor most azt mondta a HVG-nek, az érintett 1-es vasúti fővonalon a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok alakultak ki, ezért volt szükség sebességkorlátozás bevezetésére és a felújítási munkálatok minél hamarabbi megkezdésére.
„Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van, akit lefokozunk. Van, akit felmentünk. Van, aki helyett másnak adunk lehetőséget” – fogalmazott Csepreghy Nándor. A miniszterhelyettes arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is.
Csepreghy a tárca munkáját rendszeresen bíráló Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkárnak is üzent. Mint kifejtette, „ha [Vitézy] az államtitkársága idején feleannyit foglalkozott volna a jelennel, mint a távoli jövővel, most kevesebb bajunk lenne a vasútnál. Sajnos azonban többet költött látványtervekre és fantasztikus elképzelések kidolgozására, mint a pálya karbantartására, a meglévő járművek felújítására, vagy a kapacitások és a menetrendi álmok egymáshoz illesztésére.”
Fotó: Facebook/Lázár János