quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
0-24

A külföldi milliárdokból külön oldal működött a dollármédia és a Márki-Zay-féle baloldal üzeneteinek terjesztésére (videó)

2023. augusztus 21.

A baloldal kampányát segítette egy külön Facebook-oldal, az Erősítő, amely a 2021. januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött a Márki-Zay Péter vezette, Amerikából több mint 4 milliárddal pénzelt dollárbaloldal üzeneteit népszerűsítő hirdetésekre a közösségi médiában.

A baloldal kampányát segítő anyagok eléréseinek a maximalizálására külön Facebook-oldal és portál működött a külföldről több milliárd forinttal finanszírozott dollármédia portfóliójában. Az Erősítő elnevezésű Facebook oldal a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött olyan hirdetésekre, amelyekkel a dollárbaloldal üzeneteit népszerűsítették a közösségi médiában – írja hétfői cikkében a Magyar Nemzet.

Kitérnek rá, a külföldi milliárdokból kistafírozott dollármédia portfóliójában még olyan Facebook-oldal és portál működtetésére is volt keret, amellyel a baloldal kampányát segítő anyagok eléréseit maximalizálták. Az Erősítő a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából negyed milliárd forintot költött kormányellenes hirdetésekre, valamint a szivárványkoalíció üzeneteit népszerűsítő tartalmakra a közösségi médiában.

Csak a voksolást megelőző egy hétben az Erősítő húszmillió forintból promotálta balliberális médiumok, köztük a Telex, a 24.hu, a 444.hu, valamint a Hvg.hu cikkeit. A szavazás napja után gyakorlatilag inaktívvá váló oldalon feladott 12 ezer hirdetés több mint egyharmada – 4500 – esett a választás előtti hónapra.

Az Erősítő hátterében fellelhető mind a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat cégcsoportnak, mind pedig az Ezalényeg.hu médiabirodalom kiadójának, az Oraculum 2020 Kft.-nek a tulajdonosi köre. A Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint e két vállalatnál landolt annak a több mint négymilliárd forintnak a csaknem kilencven százaléka, amely az USA-ból – a Korányi Dávid-féle Action for Democracy-n keresztül – és egy svájci alapítványtól érkezett a baloldal kampányának támogatására.

Az Erősítő mögött álló egyik kulcsfigura a DatAdat cégcsoportban is jelentős tulajdonrésszel rendelkező Dessewffy Tibor. A Gyurcsány–Bajnai-korszak egyik meghatározó háttérembere a képviselője ugyanis az Amplify App nevű, Észtországban – az DatAdat OÜ elnevezésű vállalkozással azonos tallini címre – bejegyzett társaságnak, amely az Erősítőt működteti és az adatkezelését is végzi. Az említett NIK jelentés szerint a DatAdat Professional Kft. 34 millió forint értékben bocsátott ki számlát az Amplify App-nak.

Az Erősítőnek Montenegróban működik egy ikerportálja, amelyben Páva Zoltán, az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosa is érdekelt. A Nagalsi.me üzemeltetője ugyanúgy az Amplifier App, mint az Erősítőé, a bejegyzését pedig a Páva érdekeltségébe tartozó EMI Investment bonyolította – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán