A külföldi milliárdokból külön oldal működött a dollármédia és a Márki-Zay-féle baloldal üzeneteinek terjesztésére (videó)

A baloldal kampányát segítette egy külön Facebook-oldal, az Erősítő, amely a 2021. januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött a Márki-Zay Péter vezette, Amerikából több mint 4 milliárddal pénzelt dollárbaloldal üzeneteit népszerűsítő hirdetésekre a közösségi médiában.
A baloldal kampányát segítő anyagok eléréseinek a maximalizálására külön Facebook-oldal és portál működött a külföldről több milliárd forinttal finanszírozott dollármédia portfóliójában. Az Erősítő elnevezésű Facebook oldal a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött olyan hirdetésekre, amelyekkel a dollárbaloldal üzeneteit népszerűsítették a közösségi médiában – írja hétfői cikkében a Magyar Nemzet.
Kitérnek rá, a külföldi milliárdokból kistafírozott dollármédia portfóliójában még olyan Facebook-oldal és portál működtetésére is volt keret, amellyel a baloldal kampányát segítő anyagok eléréseit maximalizálták. Az Erősítő a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából negyed milliárd forintot költött kormányellenes hirdetésekre, valamint a szivárványkoalíció üzeneteit népszerűsítő tartalmakra a közösségi médiában.
Csak a voksolást megelőző egy hétben az Erősítő húszmillió forintból promotálta balliberális médiumok, köztük a Telex, a 24.hu, a 444.hu, valamint a Hvg.hu cikkeit. A szavazás napja után gyakorlatilag inaktívvá váló oldalon feladott 12 ezer hirdetés több mint egyharmada – 4500 – esett a választás előtti hónapra.
Az Erősítő hátterében fellelhető mind a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat cégcsoportnak, mind pedig az Ezalényeg.hu médiabirodalom kiadójának, az Oraculum 2020 Kft.-nek a tulajdonosi köre. A Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint e két vállalatnál landolt annak a több mint négymilliárd forintnak a csaknem kilencven százaléka, amely az USA-ból – a Korányi Dávid-féle Action for Democracy-n keresztül – és egy svájci alapítványtól érkezett a baloldal kampányának támogatására.
Az Erősítő mögött álló egyik kulcsfigura a DatAdat cégcsoportban is jelentős tulajdonrésszel rendelkező Dessewffy Tibor. A Gyurcsány–Bajnai-korszak egyik meghatározó háttérembere a képviselője ugyanis az Amplify App nevű, Észtországban – az DatAdat OÜ elnevezésű vállalkozással azonos tallini címre – bejegyzett társaságnak, amely az Erősítőt működteti és az adatkezelését is végzi. Az említett NIK jelentés szerint a DatAdat Professional Kft. 34 millió forint értékben bocsátott ki számlát az Amplify App-nak.
Az Erősítőnek Montenegróban működik egy ikerportálja, amelyben Páva Zoltán, az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosa is érdekelt. A Nagalsi.me üzemeltetője ugyanúgy az Amplifier App, mint az Erősítőé, a bejegyzését pedig a Páva érdekeltségébe tartozó EMI Investment bonyolította – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Címkék:
Márki-Zay Péter ellenzék baloldal balliberális USA választás 2022 miniszterelnök-jelölt Amerika Gyurcsány Ferenc dollárbaloldal külföldi támogatás külföldi finanszírozás külföldi kampánypénz Action for Democracy karácsony gergely Bajnai Gordon DatAdat Korányi Dávid külföldi kampánytámogatás Nemzeti Információs Központ Egyesült Államok dollármédia