Elképesztő dolog derült ki: így próbálta befolyásolni a dollármédia a magyar választásokat (videó)

Covidoltás.info, Receptek.ma, Vicc Magazin. Ilyen elnevezésű internetes felületeken próbálta a dollármédia befolyásolni a 2022-es országgyűlési választásokat abból a több mint négymilliárd forintból, amit külföldről pumpáltak a baloldal kampányába. Az oldalak – amelyek természetesen már nem működnek – politikai tartalmak segítségével akarták meggyőzni a választókat, hogy ne a kormánypártokra, hanem a Márki-Zay Péter vezette, Amerikából pénzelt baloldalra szavazzanak.
Országosan kiterjedt kampánymédia-birodalmat működtetett a külföldi milliárdokból támogatott Ezalényeg.hu, valamint a mögötte álló Oraculum 2020 Kft. A kiadó tulajdonosa Páva Zoltán, aki korábban tanácsadóként milliós megbízásokat kapott a Gyurcsány–Bajnai-kormányoktól, jelenleg pedig az Eagle Eye Marketing nevű cég ügyvezetőjeként teljesít megbízásokat a DK-frakciónak – derül ki a Magyar Nemzet hétfői cikkéből.
A lap azt írja, a tavaly áprilisi választás eredményének a befolyásolására létrehozott, zömében lejárató jellegű 81 helyi aloldal között számos politikaivá átfordított bulvároldal is szerepelt, amelyeknek az elnevezésük alapján nem volt közük a közélethez. Ám a többi között a Vicc Magazin, a Humor Magazin, a Receptek.ma, az Idézetek.ma vagy a Covidoltás.info is kormányellenes tartalmakkal árasztotta el az internetet a választás előtti napokban, hetekben. Így például a Receptek.ma teljesen profilidegen módon Zelenszkij ukrán elnök Orbán Viktort kritizáló mondatait terjesztette a választások napján. A hirdetésekre csillagászati összegeket költöttek: a Covidoltás.info nevű oldalon például közel 26 millió forintért hirdettek 2022. április 3-ig, és ugyancsak milliós összegekkel promotáltak kampányanyagokat a Vicc magazin, a Humor Magazin, valamint az Idéző és Idézetek.ma nevű oldalakon a választás napjáig.
Olyan felület is akad, amelynek a hirdetéseire 100 millió forintot költöttek: erre példa a 2021 júliusában létrehozott, Ez van nevű Facebook-oldal, amelyen az említett összegből 450 posztot népszerűsítettek. A választás után hirtelen leálltak a hirdetésekkel, sőt a legtöbb felsorolt médium 2022. június 15-e óta egyáltalán nem közölt tartalmakat.
Mint közismert, a Nemzeti Információs Központ jelentése szerint a Korányi Dávid-féle Action for Democracy közreműködésével összesen több mint négymilliárd forint érkezett Magyarországra az Egyesült Államokból és egy svájci alapítványon keresztül a baloldal választási kampányának támogatására. Ennek a pénznek nagyjából 90 százaléka landolt a Bajnai Gordon nevével fémjelzett, adatgyűjtésre szakosodott DatAdatnál és az Oraculum 2020 Kft.-nél. Figyelemre méltó, hogy a DatAdat és az Oraculum 2020 Kft. könyvelése, valamint a DK EP-képviselőinek a kifizetőhelye egyaránt az alig néhány száz lelket számláló Szegi nevű település egyik eldugott épületében található – olvasható a Magyar Nemzet írásában.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Címkék:
Márki-Zay Péter ellenzék baloldal balliberális USA választás 2022 miniszterelnök-jelölt Amerika Gyurcsány Ferenc dollárbaloldal külföldi támogatás külföldi finanszírozás külföldi kampánypénz Action for Democracy karácsony gergely Bajnai Gordon DatAdat Korányi Dávid külföldi kampánytámogatás Nemzeti Információs Központ Egyesült Államok dollármédia