quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Térség

Nyáron megkezdődik a zajvédő falak építése a Szeged–Röszke vasútvonalon

2023. május 08.

Három szakaszban összesen 1408 méter zajvédő falat épít ki a vasúttársaság, illetve a kijelölt helyeken a passzív zajvédelmi intézkedéseket is elvégzik.

A jóváhagyott környezetvédelmi engedélynek megfelelően nyáron megkezdődik a kijelölt helyeken a zajvédő falak építése és passzív akusztikai védelem kialakítása. A MÁV beruházásában megvalósuló Szeged-Rendező–Röszke országhatár vasútvonal átépítése, villamosítása ütemterv szerint halad, a munkálatokat – beleértve a zajvédelmi rendszerek kiépítését – tervezetten idén ősszel fejezik be teljeskörűen – tájékoztatta a Promenad24-et a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

Azt írták, a környezetvédelmi engedélynek és az akusztikai vizsgálatoknak megfelelőn három szakaszban összesen 1408 méter zajvédő falat épít ki a vasúttársaság, illetve a kijelölt helyeken a passzív zajvédelmi intézkedéseket is elvégzik.

A vasúttársaság csökkentett, 60 km/h sebességben korlátozta a tehervonatok maximális sebességét, nemcsak az építési munkálatok idejére, hanem a teljes vonatforgalom újraindulását követően is az elkerülő tranzitforgalom 2025. év végére tervezett visszatereléséig. A csökkentett sebesség miatt a vasúti forgalom zajterhelése nem fog növekedni az átadást követően sem, sőt a beruházás befejezésétől a vasúti pálya a nap 24 órájában képes lesz a forgalom lebonyolítására, ennek okán az éjszakai tehervonatok mennyisége csökkeni fog. A vasúti pálya átépítése, korszerűsítése már önmagában hozzájárul ahhoz, hogy a vasúti forgalomból eredő zajterhelés csökkenjen, hiszen új vágányokon, új síneken a vasúti forgalomból eredő zaj- és rezgéscsillapítás is megvalósul.

A Szeged-Rendező–Röszke országhatár vasútvonal átépítése ütemterv szerint halad, a teljes vonalon befejeződött a nagygépes munkavégzés, a vasúti pálya, a vágányok, a váltók és a szükséges építmények is elkészültek. A vasúti pályaépítés befejezés után elkezdődtek a párhuzamos és keresztező közműhálózati kiváltások, és a felsővezetéki oszlopok telepítése tovább folytatódott.

Jelenleg is a nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a vasútvonal hátralévő kivitelezési munkáit. Folyamatban vannak Röszke vasútállomás üzemi épületének teljeskörű felújítási munkái. Szentmihály új megállóhelyen és Röszke állomáson megkezdett akadálymentes magas peronok építése zajlik, a tervek jóváhagyása után az utasbeállók telepítése következik. A párhuzamos utak építési munkái is zajlanak.

Fotó: MTI/Rosta Tibor